goed nieuws!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
9-3SS
Geregistreerd lid

goed nieuws!

Bericht door 9-3SS » ma 19 sep, 2005 8:41

Saab voert productie 9-3 SportHatch op
Saab kwam de laatste maanden vooral negatief in het nieuws - met de onzekere toekomst en niet door iedereen gesmaakte 9-5 facelift - maar gelukkig valt er ook positief nieuws te melden. De nieuwe 9-3 SportHatch is namelijk goed van start gegaan. Wereldwijd werden al 8.500 orders geplaatst. De Zweden (of GM) hebben daarom besloten de productie te verhogen.

De 9-3 SportHatch is sinds 5 september te bestellen in Europa. In totaal werden wereldwijd al 8.500 bestellingen genoteerd. Volgens Saab is dat een record voor een Saab-model binnen de lanceringsfase.

Om aan de vraag te kunnen voldoen, moeten de arbeiders in de Saab-fabriek in Trollhättan (Zweden) overuren presteren. De productiedoelstelling voor dit jaar wordt met zo'n 30 procent opgevoerd tot 20.000 wagens. Op zich blijft dat een bescheiden aantal, in vergelijking met concurrenten als de Audi A4 Avant of BMW 3-Serie Touring.

"De klanten hebben tot nu toe uitsluitend besteld op basis van wat ze gezien hebben of gelezen hebben over de auto", zegt Jan-Åke Jonsson, de managing director van Saab. "We kijken ernaar uit om verder te bouwen op dit succes wanneer de eerste demowagens bij de dealers beschikbaar zijn", aldus nog Jonsson. Tot nu toe nam de 1.9 TiD (150 pk) bijna de helft van de orders voor zijn rekening.

He eindelijk weer eens goed nieuws!

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » di 20 sep, 2005 16:32

Ik heb de nieuwe 9-5 gezien op de autobeurs in Frankfurt op RTL-autowereld.
Ik vind dit een hele mooie auto geworden (persoonlijke mening) dus ik denk dat deze ook goed verkocht gaat worden en de concurentie aan kan gaan met de andere Duitse merken.

Eindelijk.

Speed4Life
Geregistreerd lid

Bericht door Speed4Life » di 20 sep, 2005 16:54

Ik heb de 9-5 zelf op de autoshow gezien...persoonlijk, nu ik 'm in 't echt heb gezien, ik vind de auto een beetje 'ielig' ogen..vooral in het zwart. Ik had de auto iets dikker verwacht, vooral de achterkant, geeft een beetje een kleiner gevoel dan de huidige 9-5. Voor de rest denk ik dat de 9-5 nu beter zal verkopen dan eerst, hij zal meer in de smaak van de gemiddelde burger vallen..!

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » di 20 sep, 2005 22:22

Speed4Life schreef: <snip> Voor de rest denk ik dat de 9-5 nu beter zal verkopen dan eerst, hij zal meer in de smaak van de gemiddelde burger vallen..!
Ik denk ook dat het veel te vroeg bekend is gewoprden dat de 9-5 een facelift zou krijgen, dit heeft de verkopen het laatste jaar niet positief beinvloed gok ik.. en dan druk ik me nog eufemistisch uit..

Maar volgend jaar gaat Saab weer knallen!!

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » wo 21 sep, 2005 10:46

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » wo 21 sep, 2005 14:41

Ben gisteren de SportHatch (want zo heet hij in België) gaan bekijken bij de dealer. Ik zou mijn huidige 9-3 direct inruilen voor een SportHatch. Eindelijk weer eens een SAAB die er ook echt uitziet als een SAAB. :D

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 21 sep, 2005 16:00

brammelo schreef:Ben gisteren de SportHatch (want zo heet hij in België) gaan bekijken bij de dealer. Ik zou mijn huidige 9-3 direct inruilen voor een SportHatch. Eindelijk weer eens een SAAB die er ook echt uitziet als een SAAB. :D
Ja, prachtige auto met mooie onderkoelde uitstraling. Volgens mij heet ie in Nederland geen sportcombi maar sport estate om de associatie met een pakezel te vermijden....ofzo. Vermoeiend.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 sep, 2005 21:02

Ben even in Duitsland op vakantie en zag de 9-3 combi in een reklame op de TV... Mooie opnamen, maar de slogan aan het eind is toch enigszins vreemd : "Unsere Erfahrung aus der Luftfahrt jetzt auf der Straße". Komt een beetje gek over, zeker dat woordje ´jetzt´, alsof dit de eerste Saab is waarbij die ´evaring´ gebruikt zou zijn. Die zogenoemde ervaring speelt natuurlijk allang geen enkele rol meer en de associatie met de luchtvaart begint een beetje krampachtig te worden (zie het handeltje in de kofferruimte van de 9-3 combi dat in de vorm van een vliegtuig is gefabriceerd). E.e.a. doet niets af aan het feit dat het een erg geslaagd model is. Op de Zwitserse TV was er enkele dagen geleden een test van de 9-3 combi (2,8T Aero) en men was heel enthousiast.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 21 sep, 2005 21:40

Ik vind die hendel juíst geinig!

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » wo 21 sep, 2005 22:47

gj9000 schreef:.....en de associatie met de luchtvaart begint een beetje krampachtig te worden ....
Net als die vermeende hockeystick die alsmaar terugkomt in de berichtgeving en die ik met geen mogelijkheid kan ontwaren.

Shearwater

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 22 sep, 2005 17:23

Die is in je usericon anders prominent aanwezig. (De witte weerspiegeling in de lengte van de auto, net onder de zijruiten.)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 22 sep, 2005 17:52

:lol:

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 23 sep, 2005 19:58

Oosthoek schreef:Die is in je usericon anders prominent aanwezig. (De witte weerspiegeling in de lengte van de auto, net onder de zijruiten.)
ooooohhh

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » za 24 sep, 2005 16:25

:lol: Ik dacht dat ze naar de hoek van de koffer verwezen...Weer bijgeleerd se.

Plaats reactie