Spyker in Talks to Build Version of 1950s Saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
72sonett3
Geregistreerd lid

Spyker in Talks to Build Version of 1950s Saab

Bericht door 72sonett3 » vr 28 mei, 2010 21:48

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Spyker in Talks to Build Version of 1950s Saab

Bericht door De900C-GAS » vr 28 mei, 2010 21:51

Ik ben heel erg benieuwd hoe zo'n 'nieuwe ouwe' SAAB er uit gaat zien en ik hoop dat die (heel erg) mooi gaat worden. :P

Brecht
Geregistreerd lid

Bericht door Brecht » za 29 mei, 2010 10:47

Ik ben eerder benieuwd wat hen bezielt om retro te kiezen, die trend is reeds voorbij hoor, of komen ze achterlopen. Dat gaat hen niet ten goede komen, maar dat is mijn mening. Verschillende merken hebben dit ook al gedaan met slechte cijfers als blijkt. Ik noem het gewoon dat ze inspiratieloos geworden zijn, jammer.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 29 mei, 2010 11:08

Brecht schreef:... Verschillende merken hebben dit ook al gedaan met slechte cijfers...
De retro Mini, VW kever en Fiat 500 verkopen anders goed...

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 29 mei, 2010 11:28

Maar die waren er dan ook al bij toen de trend trend werd; een druppelvormige compacte Saab, in de geest van de 92001/92, is niet bepaald trendsettend.
Ik ben wel erg benieuwd hoe zoiets eruit gaat zien. En de enige manier (imho) om hiermee trendsettend te zijn is op gebied van motorisering. Klein motortje erin en TT in de typeaanduiding (niet van TweeTakt, maar van TwinTurbo).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 29 mei, 2010 15:47

Reub schreef:Maar die waren er dan ook al bij toen de trend trend werd.
Dat is zo. Net zoals Saab/GM de SUV trend helemaal gemist hebben met die 9-7X. Om nu met een retro model te komen is het misschien ook al te laat.
Maar toch, niks benzine en turbo, een elektrische of hybride 9-6 zie ik wel zitten - die Prius gaat ook als warme broodjes...

Brecht
Geregistreerd lid

Bericht door Brecht » za 29 mei, 2010 17:44

De Mini en de Fiat 500 lopen wel, maar de kever totaal niet, voldoet niet aan hun verkoopscijfers, staat zo zelfs op op auto55 nieuws, het nieuwe model zal hoogst waarschijnlijk zelfs niet naar de EU komen, vandaag nog gelezen. Hier in Belgie loopt de Prius ook niet, je ziet er zelden rijden, om maar te zwijgen over het model, ronduit lelijk en binnen vol plastiekrommel, nee dank U. Het merk heeft toch meerdere mooiere modellen in zijn marge. Nu, een hybride spreekt mij totaal niet aan, blijf nog altijd petrolhead :-P+ , zolang die dingen nie echt bewezen zijn, (en voor te maken zeer zeker niet milieuvriendelijk zoals ze beweren hoor) en het nut ervan komt zoiets hier niet binnen, sorry. :roll:

De PT cruiser van Chrysler was een succes tot op een zekere hoogte, zijn er vlug veel van gekomen, zo vlug zijn ze ook gegaan, je ziet ze praktisch niet meer. Heb zelf een paar jaar geleden een Chrysler 300C gekocht , na +- 3 maanden terug verkocht, bleek een ongevalwagen(kon men heel moeilijk zien, maar toch gevonden), wel goed hersteld, maar trillingen int stuur bleven. En was hier zeker niet de enigste, ken er verschillende met hetzelfde gebrek en situatie, en dan verkopen als zijnde zo goed als nieuw, ja mijn voeten. Was ook deels een retro model, hoge opkomende deuren met smalle zijvensters. Ook zeer vlug op de markt gegooit en ook vlug van de markt verdwenen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » za 29 mei, 2010 18:55

Zo kan een reincarnatie van de 92 eruit zien. Vond 'm op internet. Zie ook bij "Saab 9-1 in 2013" voor veel hedendaagsere ontwerpen. De Britse ontwerper ervan schijnt al verhuisd te zijn naar Trolhattan.

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 30 mei, 2010 21:08

Ja, veels te veel kever... De neus moet langer en lager, er moet een knik in de zijrruit achter en een lijn tussen het achterspatbord en het zijpaneel.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » vr 11 jun, 2010 15:10

Brecht schreef:De Mini en de Fiat 500 lopen wel, maar de kever totaal niet, voldoet niet aan hun verkoopscijfers, staat zo zelfs op op auto55 nieuws, het nieuwe model zal hoogst waarschijnlijk zelfs niet naar de EU komen, vandaag nog gelezen. Hier in Belgie loopt de Prius ook niet, je ziet er zelden rijden, om maar te zwijgen over het model, ronduit lelijk en binnen vol plastiekrommel, nee dank U. Het merk heeft toch meerdere mooiere modellen in zijn marge. Nu, een hybride spreekt mij totaal niet aan, blijf nog altijd petrolhead :-P+ , zolang die dingen nie echt bewezen zijn, (en voor te maken zeer zeker niet milieuvriendelijk zoals ze beweren hoor) en het nut ervan komt zoiets hier niet binnen, sorry. :roll:

De PT cruiser van Chrysler was een succes tot op een zekere hoogte, zijn er vlug veel van gekomen, zo vlug zijn ze ook gegaan, je ziet ze praktisch niet meer. Heb zelf een paar jaar geleden een Chrysler 300C gekocht , na +- 3 maanden terug verkocht, bleek een ongevalwagen(kon men heel moeilijk zien, maar toch gevonden), wel goed hersteld, maar trillingen int stuur bleven. En was hier zeker niet de enigste, ken er verschillende met hetzelfde gebrek en situatie, en dan verkopen als zijnde zo goed als nieuw, ja mijn voeten. Was ook deels een retro model, hoge opkomende deuren met smalle zijvensters. Ook zeer vlug op de markt gegooit en ook vlug van de markt verdwenen.
Kever was te vroeg, en te afwijkend tov de rest van volkswagen (saaie mensen willen saaie auto's)

PT-Loser was een leuk idee, maar de afwerking was dusdanig knudde dat iedereen die zo een ding had hem heel snel weer weggedaan heeft.
Hoewel die zwarte 'special edition' versie met absurde ladingen chroom en nep reservewiel wel aardig was.
Je ziet er af en toe wel eens eentje als bedrijfsbuse, meestal van bedrijven die iets met een amerikaans imago doen

Enige

Plaats reactie