Daar is ie weer: de 9-7X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
RG-64
Geregistreerd lid

Daar is ie weer: de 9-7X

Bericht door RG-64 » wo 21 sep, 2005 13:44

Volgens Autoweek komt ie nu toch weer wel naar Nederland, die veel te dure 9-7X. In november zou hij al bij de dealers staan. Ben benieuwd....
Zie www.autoweek.nl

topgear
Geregistreerd lid

Bericht door topgear » wo 21 sep, 2005 14:38

ik zou zeker benieuwd zijn... :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 21 sep, 2005 17:33

Ik hoorde het vandaag ook. Ze plannen om er de komende 1,5 jaar 200 te verkopen.

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » wo 21 sep, 2005 17:36

Prijsstelling:

4.2i € 64.990
5.3i V8 € 68.990

Wat doen de concurrenten:
------------------------------------
BMW X5 v.a. € 66.245 = vergelijkbaar (3.0i)
LR Disco v.a. € 71.900 = vergelijkbaar (4.4 V8)
Lexus R300 v.a. € 59.100, vergelijkbaar (R400h) € 66.700
MB ML350 v.a. € 67.950 = vergelijkbaar
VW Touareg v.a. € 65.370 (3.2 V6), vergelijkbaar (4.2 V8) € 87.000
Volvo XC90 v.a. € 52.075 (2.5T), vergelijkbaar (T6) € 66.295

Al deze prijzen zijn incl. automaat, maar met de standaard uitrusting
-------------------------------------

De prijsstelling is zeer netjes, zeker in verhouding tot de standaarduitrusting.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 sep, 2005 19:51

Gezien de huidige brandstofprijzen en de daardoor fors teruglopende verlopen van SUV's
inderdaad een buitengewoon goed gekozen moment.
Je zal toch niets willen missen van de SUV hype, en daar hoort die terugloop natuurlijk ook bij.....

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 21 sep, 2005 21:42

Als het over de 9-7 (of suv's in het algemeen) gaat hap jij je telkens weer vast en wil je niet meer los laten. Wat is toch je frustratie :?:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 sep, 2005 21:45

Oosthoek schreef:Als het over de 9-7 (of suv's in het algemeen) gaat hap jij je telkens weer vast en wil je niet meer los laten
Dat was toch de bedoeling? Ik heb er niet direct een probleem mee om het SUV onderwerp laten rusten als mijn reactie je zo ontzettend stoort (heb er tenslotte al zat over geschreven)
Oosthoek schreef:Wat is toch je frustratie :?:
Heb op dat vlak niet echt een frustratie, vind ze uitsluitend "not done", maar... toch mijn dank voor het uitspreken van je zorg, heel attentvol.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 21 sep, 2005 23:41

Ik begrijp ook niet waarom veel mensen hier altijd zo overdreven reageerd als het om een Saab-SUV gaat. Blijkbaar niet Puur genoeg.

Elk merk brengt gewoon weer een vernieuwde versie van een SUV, kijk naar Mercedes op het moment. En de Fransen zijn ze aan het ontwikkelen.
Saab heeft er toch al een, dus waarom niet? Het is alsnog een concurrerende prijs, en als Saab hem niet op de markt brengt lopen de klanten wel naar al die andere aanbieders.

Bovendien lijkt de SUV minder een hype dan verwacht, maar meer een nieuw segment.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 22 sep, 2005 16:36

Ik heb zoiets van: Als ze nu geld met dat ding kunnen genereren dan is er ook meer ruimte om andere modellen te ontwikkelen. Ik vind het ook geen toppunt van orginaliteit maar de voorkant smoelt goed

Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 22 sep, 2005 19:18

Ruud schreef:Ik begrijp ook niet waarom veel mensen hier altijd zo overdreven reageerd als het om een Saab-SUV gaat. Blijkbaar niet Puur genoeg..
De 9-7X staat op een ladderchassis, niet echt een vriendelijk geheel om ongeschonden uit te komen
(of aan te ontkomen) heeft een fors verbruik en staat zo'n beetje haaks op alles waar SAAB voor
staat/gestaan heeft......vandaar mijn gebrek aan enthousiasme, de 9-2X is misschien niet heel
zo origineel maar qua techniek wel zo innovatief.

Ik citeer SAAB dan ook even vanaf hun door Nacra genoemde link:
De nieuwe Saab 9-7X  is een sportieve en krachtige Sports Utility Vehicle. Een premium SUV,
100% vertaald naar de unieke maatstaven van Saab. Het typische Scandinavische design,
de bijzondere vormgegeven functionaliteiten en een eindeloos sportief rijgenot vormen het DNA
van dit nieuwste Saab model.
Wervende taal of aperte onzin? "100% vertaald naar de unieke maatstaven van SAAB" volgens mij
nog geen 10%, het milieu en de veiligheid slaan ze nu een voor de verandering een keertje over....
Ruud schreef:Bovendien lijkt de SUV minder een hype dan verwacht, maar meer een nieuw segment.
Iemand die een SUV nieuw koopt kan de vaste lasten waarschijnlijk wel dragen, gebruikt daarentegen
is een SUV zeker op dit moment wat op zijn retour omdat het een moeilijk te onderhouden auto, o.a. de
brandstofkosten maar ook de bandenprijzen gaan helemaal nergens meer over.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 22 sep, 2005 23:22

Ieder zijn eigen smaak idd, ik ben op mijn beurt niet enthaustiast over de 9-2X, een boxermotor is niets nieuws, Saab heeft ze tenslotte zelf gehad (V4), Porsche en Alfa etc., nu Subaru en dan is het opeens heel innovatief... Ook vind ik de 9-2X te gefacelift.

Wat betreft onderhoudskosten is een SUV idd erg duur voor een 2e hands auto. Maar dat zijn S-klassen, 7-series en XJ's ook, daarom zijn ze zo goedkoop 2e hands. Je bent niet verplicht ze te kopen, en Saab heeft zijn verkoophit dan al binnen :wink: (beetje positief)

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » vr 23 sep, 2005 0:35

9-2x innovatief? Zo'n beetje ieder onderdeel heb ik al eens 1 op1 elders gezien :lol:

Dat boxermotortje, de stijlloze ramen en nog wat dingen zijn leuke features waarbij de Subaruliefhebber zijn hart op kan halen. Ikzelf zie zo'n plastieken autootje niet voor vol aan en al helemaal niet als het ook nog eens subject van badge engineering is geweest.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 23 sep, 2005 8:03

Ruud schreef:Ik begrijp ook niet waarom veel mensen hier altijd zo overdreven reageerd als het om een Saab-SUV gaat. Blijkbaar niet Puur genoeg.

Elk merk brengt gewoon weer een vernieuwde versie van een SUV, kijk naar Mercedes op het moment. En de Fransen zijn ze aan het ontwikkelen.
Saab heeft er toch al een, dus waarom niet?
Omdat het om een licht gewijzigde variant op een Amerikaanse 'light truck" gaat, en dat is géén vergelijk met een X5 of Touareg. Heb je al eens in zo'n hok gereden? Echt waar, elke Europese of Japanse auto rijdt 10 keer beter, en heeft een 100 keer betere afwerking...

Zo'n apparaat op de veeleisende Europese markt willen verkopen tegen prijzen waarvoor je ook bij BMW of zelfs Porsche kunt winkelen - da's gewoon een kansloze actie...

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 23 sep, 2005 8:21

Heb nog niemand gehoord over die Opelachtige achterlichten op de 9-7X, vreselijk.

En wat 900T-R schrijft over de slechte afwerking: daar ben ik het helemaal mee eens. Saab moet echt oppassen daar niet de slag met de duitse concurrentie te verliezen (als ze dat al niet gedaan hebben :cry: ) en dan heb ik het niet over de 9-7X (want die heb ik nog niet in het echt gezien en daar kan ik dus niet over oordelen).

Onder afwerking versta ik dan ook de harmonie tussen ontwerp en materialen. Als je dan ziet dat ze bij die gefacelifte 9-5 gewoon wat beschikbare GM-prullaria monteren in een dashboard waarvan het ontwerp dat in het geheel niet toelaat, dan zal iedere industrieel ontwerper daar van gruwen. En die 9-7X lijkt van binnen al evenmin een geslaagde combinatie van ontwerp en materialen/apparaten. Ik hoop dat ie in het echt beter overkomt. De voorkant (het smoelwerk) vind ik wel geslaagd trouwens.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 23 sep, 2005 9:20

900T-R schreef:...Omdat het om een licht gewijzigde variant op een Amerikaanse 'light truck" gaat, en dat is géén vergelijk met een X5 of Touareg. Heb je al eens in zo'n hok gereden? Echt waar, elke Europese of Japanse auto rijdt 10 keer beter, en heeft een 100 keer betere afwerking...
helemaal mee eens!

Plaats reactie