"Saab sluit overeenkomst met BMW"
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
wat anders dan de 9-2 ontwikkeling...
do 12 aug 2010, 12:58
München - Contract zou in september worden getekend, ware het niet dat Saab-topman Victor Muller in het ziekenhuis ligt.
Het Duitse Auto Motor und Sport bericht dat Saab volgende maand een contract ondertekent dat het dieselmotoren van BMW gaat kopen. De krachtbronnen, inclusief transmissie, wil Saab in haar 9-4X gaan toepassen, terwijl ook voor de toekomstige 93 (zonder streepje) Duitse krachtbronnen gepland staan. Door aandrijflijnen van BMW te betrekken neemt Saab verder afscheid van vorige eigenaar General Motors, waarvan momenteel de krachtbronnen afkomstig zijn.
Of de overeenkomst op korte termijn wordt gesloten, hangt mogelijk af van het herstel van Victor Muller. Hij ligt op dit moment in een New Yorks ziekenhuis, waar hij is geopereerd. De drukke zakenman dient tenminste drie weken rust te nemen.
do 12 aug 2010, 12:58
München - Contract zou in september worden getekend, ware het niet dat Saab-topman Victor Muller in het ziekenhuis ligt.
Het Duitse Auto Motor und Sport bericht dat Saab volgende maand een contract ondertekent dat het dieselmotoren van BMW gaat kopen. De krachtbronnen, inclusief transmissie, wil Saab in haar 9-4X gaan toepassen, terwijl ook voor de toekomstige 93 (zonder streepje) Duitse krachtbronnen gepland staan. Door aandrijflijnen van BMW te betrekken neemt Saab verder afscheid van vorige eigenaar General Motors, waarvan momenteel de krachtbronnen afkomstig zijn.
Of de overeenkomst op korte termijn wordt gesloten, hangt mogelijk af van het herstel van Victor Muller. Hij ligt op dit moment in een New Yorks ziekenhuis, waar hij is geopereerd. De drukke zakenman dient tenminste drie weken rust te nemen.
-
ivo 71
- In memoriam †
Re: "Saab sluit overeenkomst met BMW"
Het stond wel in de Autoweek... dus of je het serieus moet nemen? Persoonlijk hoop ik van wel.
Ivo
Ivo
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik ook want BMW maakt betere motoren dan General Motors. Hopelijk kan Saab met de 9-5 NG dan ook eindelijk eens mee in het hogere dieselsegment.
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Ik heb het al vaker geroepen hier op het forum, qua motoren techniek hebben ze met BMW een goede partner in huis gehaald.
-
shearwater
- In memoriam †
De huidige diesel in de Saab is een Fiat diesel toch?
-
nacra 93
- Donateur

Moeten we Victor nog een bloemetje sturen 
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: groene 96 in skotlend en een stoer verhaal
Haha, bovenstaande vond ik ergens op het webnacra 93 schreef:Perhaps a bosje Flowers to be send to Victorius?![]()
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
bedoelde je soms "a little forrest flowers" 
volgens mij is er geen vertaling voor bosje in het Engels in deze toepassing
volgens mij is er geen vertaling voor bosje in het Engels in deze toepassing
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Zo, hehe, eindelijk echte dieselmotoren in de SAABs.
-
Henk-Jan
- Donateur

Cool! Lekker zes-in-lijns in SAABs (ook al zijn het dan diesels). 
Overigens moet het toch mogelijk zijn om Victor even een bloemetje te doen? (Als we kunnen achterhalen waar hij ligt...
)
Zoiets lijkt mij wel leuk om te sturen samen met een groep actieve forummers (iedereen een euro of wat en klaar).
De 1.9's komen bij de Fiat Groep vandaan ja. Maar de 2.0's toch niet?shearwater schreef:De huidige diesel in de Saab is een Fiat diesel toch?
Overigens moet het toch mogelijk zijn om Victor even een bloemetje te doen? (Als we kunnen achterhalen waar hij ligt...
Zoiets lijkt mij wel leuk om te sturen samen met een groep actieve forummers (iedereen een euro of wat en klaar).
-
Tuur
- Geregistreerd lid
Zeker een goede geste iets te sturen aan VM. Anders gewoon doen aan Spijker te Zeewolde. Weet je zeker dat het ook aankomt. VM moet dan wel drie weken rust houden maar dat hoeft dus niet te betekenen dat hij die hele tijd (in het ziekenhuis) in New York moet doorbrengen. Oh ja, zoals al eerder door mij opgebracht ligt de samenwerking met BMW voor de hand wil je SAAB naar een kwalitatief hoger plan trekken. Ook VM heeft dus ingezien dat dit met FIAT (powertrain etc.) niet te bereiken valt, hoewel ik de indruk heb dat anderen op dit forum hier toch wel iets anders over dachten. Die krijgen nu dus lekker "een deksel op hun neus".

-
carlsson
- Geregistreerd lid
De nieuwere 2.0 liter diesel (in de Saab 9.5NG) is gewoon een 1 mm opgeboorde variant van de 1.910 cc, die 1.956 cc zit ook in o.a. de Lancia Diesel met 1 turbo en in sommige Opels.
-
Henk-Jan
- Donateur

De licentie ligt dus nog altijd bij Fiat?carlsson schreef:De nieuwere 2.0 liter diesel (in de Saab 9.5NG) is gewoon een 1 mm opgeboorde variant van de 1.910 cc, die 1.956 cc zit ook in o.a. de Lancia Diesel met 1 turbo en in sommige Opels.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Ja, is ook een FIAT-diesel.
Ik dacht eerst ook dat die diesels -die al wat langer in Opels verkrijgbaar zijn- geen FIAT-product meer waren, maar het is wel zo...
Ik dacht eerst ook dat die diesels -die al wat langer in Opels verkrijgbaar zijn- geen FIAT-product meer waren, maar het is wel zo...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Idd, voor elke motor, moeten ze betalen aan de GM en hun partners. Dus had gaat niet alleen om de licentatie maar ze moeten gewoon de hele motor betalen want Saab bouwt geen enkele motor meer. Diesels hebben ze trouwens nooit zelf gebouwd.