impressie: Saab 9-2

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
davidjoost
Geregistreerd lid

impressie: Saab 9-2

Bericht door davidjoost » zo 13 nov, 2005 19:18

Beste Saab-liefhebbers,

Eindelijk weer eens tijd gevonden om een impressie van een Saab te maken. Aanleiding was dat er een tijdje sprake geweest was van plannen voor een kleinere Saab op basis van de Opel Astra. Die heb ik dus als basis genomen voor mijn impressie. De meeste mensen vreesden het ergste voor het merkimago van Saab wanneer die auto er daadwerkelijk zou komen. Ik heb me nu even beperkt tot hoe het er uit zou kunnen hebben gezien... ;) Saabs antwoord op het GTI-geweld!

origineel:
http://imagesgmeurope2.free.fr/images/a ... gtc_17.jpg

impressie:
Afbeelding

Hier nog even de link naar de 1024x768 want het lijkt erop alsoftie door het forum verkleind wordt waardoor de kwaliteit erg omlaag gaat:
http://img174.imageshack.us/img174/1582 ... sie2mm.jpg

Graag herinner ik jullie ook nog even aan mijn vorige Saab-impressie. Die van de 9-5 Coupe:
http://img47.exs.cx/img47/5821/saab95co ... ew63zg.jpg

Ik zit er over te denken om binnenkort op basis van de gefacelifte 9-5 weer een Coupe-versie te gaan maken. En dan met een wat mooiere bumpergrille.... Maar tot zover zullen jullie het moeten doen met de 9-2! :D

davidjoost

P.S. Het onderschrift heb ik lang over nagedacht maar de inspiratie was op. 'GTI-killer' leek me niet echt gepast voor een 'sophisticated' merk als Saab, vandaar dat 'overtaken' (inhalen) mij beter leek.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » zo 13 nov, 2005 19:26

Hij is weer leuk, ook de neus in de nieuwe stijl.
Mooi hoor!

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » zo 13 nov, 2005 20:30

Ziet er niet uit dat ding.
En op basis van de Astra, ja dat is duidelijke te zien.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 13 nov, 2005 20:50

Super! impressive work!

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 13 nov, 2005 20:57

gemengde reacties :P

spraakmakend lijkt hij me in ieder geval.... dat is wel een Saab kenmerk (of zou dat moeten zijn)

@mezahiri: vind je die 9-5 Coupe ook niet mooi? en wel op de link gedrukt voor die 9-2? de kwaliteit is namelijk slecht doordat het forum hem verkleind

davidjoost

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 13 nov, 2005 22:11

mezzahiri schreef:Ziet er niet uit dat ding.
En op basis van de Astra, ja dat is duidelijke te zien.
En bedankt voor het subtiele commentaar..................not

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 13 nov, 2005 22:27

Super, knap gedaan.
Nu nog in de huisstijl van Saab een mailtje naar de redactie van Autoweek sturen. Kijken hoe snel ie in het blad staat met allemaal gezwets er om heen :applause:

Groet,

Eelco

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 13 nov, 2005 22:30

Mooi gelukt zo.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 13 nov, 2005 22:35

Vind dit lang niet gek... Volvo komt met een C30, dit is zeker een kanshebber....

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 13 nov, 2005 22:42

stuur ook even een mailtje naar saab nederland ofzo . Misschien doen ze er wel wat mee.

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » zo 13 nov, 2005 23:02

Ik wil niemand kwetsen, maar ik ben liever direct en eerlijk.

En ja, ik heb em vergroot gezien, maar vind het nog steeds niets, helaas...

mvg

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » zo 13 nov, 2005 23:08

Knap gedaan, maar niet mijn smaak. Slecht idee, goede uitwerking....

Alles op een rijtje gezet is dit nog minder origineel dan een gemiddelde Kia of andere doorzon Koreaan: de auto heeft een Opel Astra als basis, de neus van een 9-5 en de achterkant van een 9-3 SportsEstate.

Je noemt Saab spraakmakend, dat klopt misschien. Maar liever zie ik Saab als vernieuwend, en dat is ontwerp niet. Nogmaals, knap gemaakt, je techniek lijkt me goed. Nu de creativiteit nog... succes!

John©

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 13 nov, 2005 23:13

Mooi gemaakt! Eigenlijk moet je zoiets maken met wat camouflage op neus en kont en als 'gespot' posten.... dan lijkt het een scoop van een testmodel.

Als Saab zich in deze klasse wil wagen zullen ze mijns inziens met een onderscheidend modelletje moeten komen en geen 13 in een dozijn ontwerp gebaseerd op een 9-5 front en een 9-3 SC achterwerk. Naar verluidt zal Volvo met zijn V30 (als ik het goed heb) een moderne versie van de good old 480 gaan brengen. Dat belooft wat!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 13 nov, 2005 23:28

gj9000 schreef:Mooi gemaakt! Eigenlijk moet je zoiets maken met wat camouflage op neus en kont en als 'gespot' posten.... dan lijkt het een scoop van een testmodel.

Als Saab zich in deze klasse wil wagen zullen ze mijns inziens met een onderscheidend modelletje moeten komen en geen 13 in een dozijn ontwerp gebaseerd op een 9-5 front en een 9-3 SC achterwerk. Naar verluidt zal Volvo met zijn V30 (als ik het goed heb) een moderne versie van de good old 480 gaan brengen. Dat belooft wat!
Heb deze C30 gezien... niets mis mee... een concurrent voor de A3, de Golf

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 13 nov, 2005 23:56

ik wil nog even benadrukken dat het idee van een kleine Saab op basis van de Opel Astra niet de mijne is..... dat waren namelijk geruchten die gingen over nieuwe modellen waar Saab mogelijk mee zou komen...
ik heb dus slechts invulling gegeven aan dat idee

hoe zou zo'n nieuw klein model van Saab er volgens jullie dán uit moeten komen te zien? welke bestaande modellen (uit de lang Saab-geschiedenis) kunnen als inspiratie dienen? welke kenmerken moet je er zeker in terug zien?

ik ben benieuwd naar jullie reacties, wie weet dat ik er wat mee kan!

leuk in ieder geval dat iedereen een uitgesproken mening heeft, en dat die zo verdeeld zijn :P

davidjoost

Plaats reactie