impressie opvolger Saab Sonett (staat in AutoVisie!)

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
davidjoost
Geregistreerd lid

impressie opvolger Saab Sonett (staat in AutoVisie!)

Bericht door davidjoost » do 24 nov, 2005 17:54

Beste Saab-rijders/liefhebbers,

Geïnspireerd door berichten over een herleving van een sportwagen van Saab, heb ik mij gestort op een foto van de Pontiac Solstice. In de eerste instantie leek dit een logische keuze, aangezien men dacht dat een eventuele Saab sportauto daarop gebaseerd zou zijn. Later (toen de shop al af was) zou blijken dat waarschijnlijk gebruik gemaakt zal worden van een voorwielaangedreven opel onderstel (astra of vectra).

Echter, dit nieuws weerhield AutoVisie er (gelukkig voor mij) niet van om bijna een hele pagina te wijden aan mijn impressie en een begeleidende tekst over Saabs toekomstige sportwagen plannen. Dit is de eerste keer dat een shop van mij is afgedrukt in een autoblad, en ik ben er best een beetje trots op! ;)

Het design moet een beetje terugverwijzen naar de oude Saab Sonett, die ik pas na flink wat plaatjes te hebben 'gegoogled' goed kende. Moet ik me nu schamen...? :oops: Maar ook heb ik de nieuwere Saab designelementen er in proberen te verwerken.

Nouja, hier de shop dan maar...

basisfoto:
http://www.autogaleria.pl/tapety/img/po ... 6_01_b.jpg

de impressie, afgedrukt in AutoVisie nummer 24 (uitgekomen op 24 november), pagina 8:

Afbeelding
full-size:
http://img.photobucket.com/albums/v132/ ... Sonett.jpg

Jaja, er waren overigens nog wel meer belangstellenden, maar ieder wilde het beeldmateriaal exclusief voor zichzelf hebben. Vandaar dat jullie de gedrukte versie van mijn impressie alleen in de AutoVisie kunnen vinden.

En dan nu.... jullie reacties! :-D Schroom niet kritisch te wezen, maar snap wel dat ik er niks meer aan kan en zal veranderen.... :P

davidjoost

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 24 nov, 2005 17:56

waar zie je de lijnen van de sonnet :?:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 24 nov, 2005 18:06

de 'taillelijn' die na de voordeuren oploopt omhoog, de achterruit van de voorste Saab.... verder is een een compacte 2-zits coupe.... als jij er geen Sonett in ziet (of wil zien?), dan is dat jouw mening ;)

het is geen herboren Sonett, maar meer bedoeld als een opvolger daarvan

davidjoost

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 24 nov, 2005 18:17

heb je ook een achteraanzicht?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 24 nov, 2005 18:51

Als ik er zo op kijk zie ik in de achterkant weleen sonett ja.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 24 nov, 2005 19:11

davidjoost schreef:de 'taillelijn' die na de voordeuren oploopt omhoog, de achterruit van de voorste Saab.... verder is een een compacte 2-zits coupe.... als jij er geen Sonett in ziet (of wil zien?), dan is dat jouw mening ;)

het is geen herboren Sonett, maar meer bedoeld als een opvolger daarvan

davidjoost
Die 2 details vielen mij ook al op, zijn wel des Sonetts

Ik vind hem alleen niet Zweeds koel. Beetje een heetgebakerd typje

Oliver
Geregistreerd lid

Bericht door Oliver » do 24 nov, 2005 19:35

Ik vind ze super.

echt.

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » do 24 nov, 2005 19:43

Zien er goed uit. Alleen die Duitse kentekenplaten...

Bas

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » do 24 nov, 2005 21:06

De wielkasten zijn toch te scherp vervormd, zodanig dat als je de auto naar beneden drukt, de kast tegenaan het wiel komt?

Ook als ik mij verbeeld, zittend in de auto, denk ik de stoelen te breed uit elkaar zijn in verhouding met de positie van het raam,.. waardoor je tegenaan de balk kijkt.

En ik had het wat meer esthetisch op detail gevonden als het dak plat was in het midden (een bijna platte ovalesque vorm) in paats van bol.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 24 nov, 2005 21:26

maar wat vind je, afgezien van je (teken)techische kritiek, van het ontwerp 'an sich' Leo?

ik vind de wagentjes kek, inderdaad leuke referentie aan de Sonett(2 met name) - beetje te aggresief naar mijn idee tov de toch wat lieflijke, bedaarde, en rustig "cool"e oude Sonettjes, maar dat is nu eenmaal de tijd(sgeest) ;)

mooi gedaan davidjoost !

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » do 24 nov, 2005 21:32

jelger schreef:maar wat vind je, afgezien van je (teken)techische kritiek, van het ontwerp 'an sich' Leo?
Ik weet eerlijk gezeg niet wat ik ervan vindt. Een SAAB is een SAAB, en dit is een Sonnet,.. zo zie ik het.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 24 nov, 2005 21:34

De verhoudingen kloppen van geen kant :cry:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 24 nov, 2005 21:35

Leonardo 'wanna-be' da Vinci zwetste:

De wielkasten zijn toch te scherp vervormd, zodanig dat als je de auto naar beneden drukt, de kast tegenaan het wiel komt?

Ook als ik mij verbeeld, zittend in de auto, denk ik de stoelen te breed uit elkaar zijn in verhouding met de positie van het raam,.. waardoor je tegenaan de balk kijkt.
ik weet niet wat je nou allemaal slap uit je nek lult, alsof je interessant probeert te doen en denkt ergens verstand van te hebben...

bij deze zet ik je even op je nummer leo: noch de wielkasten, grootte en hoogte van de wielen, noch de positie van de stoelen zijn aangepast t.o.v. van het origineel..... die zijn dus direct zo overgenomen van de bestaande Pontiac Solstice! een auto die al een tijdje succesvol verkopend in productie is..... en ik heb nog niks gelezen van aanlopende wielen in wielkasten of mensen die vonden dat ze te ver uit elkaar zaten of geen zicht hadden door de balken :?

misschien dat je ook eens met een 'overall' oordeel kan komen, en dan maakt het me niet uit of dat positief of negatief is

davidjoost

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 24 nov, 2005 21:36

De verhoudingen kloppen van geen kant
voor een sportauto gelden andere verhoudingen dan bij een normale personenauto... maar toch bedankt! :roll:

davidjoost

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 24 nov, 2005 21:38

bedankt waarvoor?
:roll:

Plaats reactie