Algemeen dagblad
-
Frits
- Geregistreerd lid
Algemeen dagblad
Er staat vandaag een artikel in het AD met als ondertoon de teloorgang van saab.
GM zou weleens van saab afscheid willen nemen net als BMW dat bij rover heeft gedaan.
Al met al geen positieve berichten.
Lees het artikel maar eens en oordeel zelf.
Frits
GM zou weleens van saab afscheid willen nemen net als BMW dat bij rover heeft gedaan.
Frits
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Algemeen dagblad
Kan iemand het bericht op het web zetten?Frits schreef:Er staat vandaag een artikel in het AD met als ondertoon de teloorgang van saab.
Frits
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
Ik vind het een raar verhaal, slecht te rijmen met de opening van een GM Science Centre in Trollhättan wat als bron moet fungeren voor kennisontwikkeling op het gebied van Safety, Powertrains en Smart Manufacturing voor GM Europa.
Ik heb het AD nog niet gelezen, maar vermoedelijk lopen ze hier achter de feiten aan (zoals bijna standaard het geval is wanneer NL media over de Auto-industrie schrijft, uitzonderingen daargelaten).
Ik heb het AD nog niet gelezen, maar vermoedelijk lopen ze hier achter de feiten aan (zoals bijna standaard het geval is wanneer NL media over de Auto-industrie schrijft, uitzonderingen daargelaten).
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
tja, het AD en andere bladen hebben er een handje van op zaterdag- wanneer de achterkanten van de advertenties moeten worden volgeschreven- oude artikelen uit het buitenland te kopen en te plaatsen.
Maar: waakzaamheid blijft geboden, en er zijn meer parallelen tussen de ontwikkelingen bij saab en rover dan ons aller lief is. Zie de hier veelbesproken saab 9-7 waar het logo en het contactslot het enige echte saab deel zijn.
en dan nog iets: zou het oprichten van zo'n centrum in zweden niet een mooie nieuwe werkgelegenheidsbron zijn voor soon-to-be - obsolete saab medewerkers?
Maar: waakzaamheid blijft geboden, en er zijn meer parallelen tussen de ontwikkelingen bij saab en rover dan ons aller lief is. Zie de hier veelbesproken saab 9-7 waar het logo en het contactslot het enige echte saab deel zijn.
en dan nog iets: zou het oprichten van zo'n centrum in zweden niet een mooie nieuwe werkgelegenheidsbron zijn voor soon-to-be - obsolete saab medewerkers?
-
jelger
- Geregistreerd lid
nog even inhakend op Rover:Maar: waakzaamheid blijft geboden, en er zijn meer parallelen tussen de ontwikkelingen bij saab en rover dan ons aller lief is. Zie de hier veelbesproken saab 9-7 waar
Rover heeft het zelf over zich afgeroepen want het zat gewoon best lekker bij Honda. de modellen waren wat Honda in sommige opzichten, maar zelfs een Civic hatchback moest het afeggen tegen de Rover variant qua verkopen (Honda heeft altijd flops gehad met hatchbacks in die categorie in de EU: Quintet, Integra, Concerto). de Rover 600 was een mooie reeks die op basis van de Accord stond, maar er uiterlijk niks mee van doen had.
Sterker nog: Honda was woest toen Rover ineens koos voor BMW. Honda heeft veel moeite gestopt in Rover, maar Rover ging ineens met iemand anders naar bed. dat heet verraad. niet geheel ongebruikelijk in angel-saxische bedrijven.
kan je niet helemaal met Saab vergelijken op dit moment.
-
panhead
- Geregistreerd lid
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

SAAB MOET 250.000 eenheden gaan halen, daarvoor wordt nu ook in uitbreiding van het modellengamma geïnvesteerdJacco K. schreef:Ik heb de krant nog niet gelezen.
Maar het lijkt mij sterk overtrokken, waarom zou Saab dan een nieuwe 9-3 station en een mooie nieuwe 9-5 serie op de markt zetten en wat de denken van een 9-7 (is in samenwerking met GM gebouwd maar toch).
Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
want dat red je niet met alleen een 9-5 en een 9-3, komen die aantallen er (onverhoopt) niet, is het echt over en sluiten.....
dus een vergelijking met Rover gaat ten aanzien van een mogelijk voortijdig einde niet helemaal mank...
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
verde900 schreef:SAAB MOET 250.000 eenheden gaan halen, daarvoor wordt nu ook in uitbreiding van het modellengamma geïnvesteerdJacco K. schreef:Ik heb de krant nog niet gelezen.
Maar het lijkt mij sterk overtrokken, waarom zou Saab dan een nieuwe 9-3 station en een mooie nieuwe 9-5 serie op de markt zetten en wat de denken van een 9-7 (is in samenwerking met GM gebouwd maar toch).
Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
want dat red je niet met alleen een 9-5 en een 9-3, komen die aantallen er (onverhoopt) niet, is het echt over en sluiten.....
dus een vergelijking met Rover gaat ten aanzien van een mogelijk voortijdig einde niet helemaal mank...
-
AeroHank
- Donateur

Heb het artikel zojuist gelezen en -hoezeer het mij ook spijt- ik ben bang dat de schrijver (Erik Kouwenhoven) volledig gelijk heeft. Ook zijn beoordelingen over de "nieuwe" 9-5 en 9-7 kan ik helemaal onderschrijven. Kortom : m.i. een kundige en eerlijke opinie over de huidige stand van zaken bij Saab. Helaas maar wáár !
Dus forummers : koop allemaal een nieuwe Saab voor het te laat is. Straks zijn het immers allemaal mooie klassiekers.
Goed weekend,
Hank.
Dus forummers : koop allemaal een nieuwe Saab voor het te laat is. Straks zijn het immers allemaal mooie klassiekers.
Goed weekend,
Hank.
-
Eindelijk
- Geregistreerd lid
Ik heb het artikel ook net gelezen en dit in combinatie met de verhalen deze week tijdens een zakelijk bezoek aan Boston stemmen mij niet erg positief. Ik heb met een aantal beleggers gesproken die menen dat de problemen van GM groter zijn dan nu al is aangenomen. Een groot deel van de problemen van GM komt mede door het grote aantal pensioen gerechtigde ex/medewerkers waarvoor geen- of onvoldoende reservering zijn opgebouwd tijdens hun periode als werknemer. Deze mensen blijven een voortdurende kostenpost op de balans van GM. Dit is een niet een twee drie op te lossen probleem mede hierdoor en gezien de verkopen zijn zij sceptisch over de toekomst van GM en zeker over de minder renderende bedrijfsonderdelen.
Ik denk dat we maar moeten duimen dat SAAB kan blijven bestaan desondanks het inkrimpen van GM. En zoals een grappige amerikaan mij influisterde over de door mij gehuurde impala ss, dat is ook GM hoor dus dat is ook nog wel een optie.
Ik denk dat we maar moeten duimen dat SAAB kan blijven bestaan desondanks het inkrimpen van GM. En zoals een grappige amerikaan mij influisterde over de door mij gehuurde impala ss, dat is ook GM hoor dus dat is ook nog wel een optie.
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
verde900
- Donateur

Dit zijn aantallen die SAAB nog niet eerder verkocht heeft, wel een uitdaging, zeker met wat nieuwe modellen... maar toch ook een zekere bedreiging...Hanm schreef:Het businessmodel is dit jaar gewijzigd naar een 200.000 in 2010, waarbij de volume modellen, de SportSedans in Rüsselsheim geproduceerd worden en de niches elders (o.a. in Trollhättan)verde900 schreef:SAAB MOET 250.000 eenheden gaan halen
-
MISTY
- Geregistreerd lid