een minder leuke gedachtegang

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
davidjoost
Geregistreerd lid

een minder leuke gedachtegang

Bericht door davidjoost » di 06 dec, 2005 16:35

En dat is nog zacht uitgedrukt....

Droeg GM al niet veel goeds bij aan de kwaliteit van de recentere Saabs, onder regie van Renault zou die catastrofaal worden! Zie ook het tevredenheidstroffee van AutoWeet en de TopGear Survey, hoe slecht Renault het doet, volgens de berijders van dat merk.

Ik kwam het volgende bericht tegen op AutoWeek.nl:
Renault lonkt naar Jaguar

Renault wil graag hogerop in de markt. Om dat voor elkaar te krijgen, willen de Fransen een merk overnemen in de hogere klasse. Volgens de Franse media heeft Renault nu de pijlen gericht op Jaguar.

Volgens het economische Franse blad l´Expansion onderzoekt Renault de mogelijkheden om Jaguar over te nemen. Met de aankoop van een merk uit de hogere klasse, wil het Renault-concern zijn positie daar versterken. Tot nu toe is Renault weinig succesvol in het hogere marktsegment – het laatste bewijs daarvan is de Vel Satis, die ondanks zijn vernieuwende concept, onder het publiek niet is aangeslagen.
Onder leiding van de nieuwe Renault-directeur Carlos Ghosn, wil Renault een merk uit de hogere klasse overnemen. Eerder probeerde de Fransen Volvo los te weken bij de Ford Premier Automotive Group, waartoe het Zweedse merk behoort. Daar ging Ford niet op in, omdat Volvo het meest succesvolle merk is uit hun premium-stal. Bij Jaguar, dat in 1989 door Ford is overgenomen, boekt Renault wellicht meer succes. Het edele Britse merk heeft over alle jaren voor Ford een klein verlies opgeleverd. Volgens andere geruchten zou Renault ook geïnteresseerd zijn om Saab van General Motors over te nemen.
Op 6 februari geeft Carlos Ghosn zijn plan van aanpak voor Renault. Het merk zag in de afgelopen tien maanden het marktaandeel in Europa zakken van 11,6 tot minder dan 10 procent. De grootste schuldigen daarvoor zijn de gefacelifte Laguna, die niet erg lijkt aan te slaan, de Twingo, waarvan het nieuwe model is uitgesteld en de Modus, waarvan de productie dit jaar al een aantal keer is teruggeschroefd.
Nou dan is Saab nog beter af bij GM...! :roll:

Een fusie met Porsche was ook al in mijn gedachten opgekomen, nog voordat het op de grote sites kwam, maar het lijkt me niet echt een realistisch toekomstvisie. Maar we blijven hopen!

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 dec, 2005 16:48

:shock: een startkaart tussen de voorstoelen....

Paul99
Geregistreerd lid

Re: een minder leuke gedachtegang

Bericht door Paul99 » di 06 dec, 2005 17:01

davidjoost schreef: Een fusie met Porsche was ook al in mijn gedachten opgekomen, nog voordat het op de grote sites kwam, maar het lijkt me niet echt een realistisch toekomstvisie. Maar we blijven hopen!

davidjoost
Lijkt me ondenkbaar. Porsche is zelfstandig autofabrikant en maakt als 1 van de weinige dikke vette winsten. Wat zou het nut zijn om zich over te laten nemen?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 06 dec, 2005 17:34

paul99gl83 schreef:
davidjoost schreef: Een fusie met Porsche was ook al in mijn gedachten opgekomen, nog voordat het op de grote sites kwam, maar het lijkt me niet echt een realistisch toekomstvisie. Maar we blijven hopen!

davidjoost
Lijkt me ondenkbaar. Porsche is zelfstandig autofabrikant en maakt als 1 van de weinige dikke vette winsten. Wat zou het nut zijn om zich over te laten nemen?
Hij bedoeld oon Porsche Saab overnemen!! Niet Porsche overnemen.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » di 06 dec, 2005 17:42

GM wilde in de jaren tachtig aanvankelijk ook Jaguar. Toen kwam Ford er op het laatst ff overheen zetten met een absurd bod van 6 miljard. GM kocht SAAB als 'troostprijs' of 'zoete wraak', net hoe je het bekijkt.

Gaat het nu dezelfde kant op?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 06 dec, 2005 17:44

verde900 schreef::shock: een startkaart tussen de voorstoelen....
Met alle electronische problemen die dat met zich meebrengt.

Als de overname door Renault doorgaat denken we straks met weemoed terug aan de goede oude GM-tijd dat er hooguit wat pixels misten in het schermpje van de SID. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 06 dec, 2005 18:34

dit was een jaar geleden ofzo ook al een gerucht.. heb laatst een paar artikelen geplaatst hier ergens, waarin zulke geruchten ontkent werden...maar wie weet.

afhankelijk van of dit gewoon een recyclering van de eerdere geruchten is (op basis van wat er rond Jag gesmoesd wordt) of dat het geruchten op basis van 'nieuwe' informatie is het misschien toch wel ernst..

dit soort geruchten hebben vaak de (sterke) neiging om een eigen leven te gaan leiden en een heel pandemonium te veroorzaken die op een gegeven moment geheel bezijden 'de waarheid' (welke die dan ook is) staat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 dec, 2005 18:53

Elevation12,000 schreef:GM wilde in de jaren tachtig aanvankelijk ook Jaguar. Toen kwam Ford er op het laatst ff overheen zetten met een absurd bod van 6 miljard. GM kocht SAAB als 'troostprijs' of 'zoete wraak', net hoe je het bekijkt.

Gaat het nu dezelfde kant op?
Nu Ford verliest aan Jaguar de kloten waar GM het aan SAAB doet.... beiden hebben even lekker dikgedaan maar nu weer "normaal verder" is mede daardoor ineens geen optie meer.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 06 dec, 2005 20:38

Red Arrow schreef:
paul99gl83 schreef:

davidjoost
Hij bedoeld oon Porsche Saab overnemen!! Niet Porsche overnemen.

:oops:

maar dat lijkt me ook ondenkbaar :D :wink:

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » di 06 dec, 2005 22:32

:shock: dan verkoop ik mijn saab :shock:

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » di 06 dec, 2005 23:00

Wanneer? Bij Porsche of Renault? Of beide?
Is het een goede? Hij is dan blijkbaar enorm in waarde gedaald. :wink:

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » di 06 dec, 2005 23:03

Porsche zou wel vet zijn! 8)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 06 dec, 2005 23:54

Mocht Saab bij Renault komen is het voor mij ook gedaan met Saab :(
Nix slechts over Renault, maar die mag zich mooi Frans blijven gedragen, het is niet mijn ding :?
Porsche zou ik erg stoer vinden maar daar geloof ik niet in.

Mijn volgende auto zou dan een Alfa Romeo worden, denk ik... 8)

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » wo 07 dec, 2005 0:08

Ja precies, niet met die Fransen

Mijn volgende auto zou een C6 worden denk :wink:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 07 dec, 2005 0:10

Elevation12,000 schreef:Ja precies, niet met die Fransen

Mijn volgende auto zou een C6 worden denk :wink:
Ook een goede keus :thumbup: :wink:

Plaats reactie