GM bankruptcy not 'far-fetched'
-
panhead
- Geregistreerd lid
GM bankruptcy not 'far-fetched'
Vanaf de BBC site:
Investment research firm Standard & Poor's has downgraded its credit rating for General Motors, saying bankruptcy is not a "far-fetched" option.
Investment research firm Standard & Poor's has downgraded its credit rating for General Motors, saying bankruptcy is not a "far-fetched" option.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
jelger
- Geregistreerd lid
volgens mij is dat "swingen" van moeder naar moeder niet echt bevorderlijk voor de continuiteit van een bedrijf. Saab is geen ouwe vrijster lijkt me. of wel dan?
lijkt me beter dat er geconcentreerd en gefocussed gewerkt wordt om Saab weer op de rails te krijgen.
wat dat aangaat zijn al eerder bemoedigende uitspraken gedaan die ik eerder aangehaald heb, dat Saab mogelijk dit jaar het break-even punt gaat halen. (of daar dus dicht in de buurt komt, wat op zich ook al een lichtpunt is)
lijkt me beter dat er geconcentreerd en gefocussed gewerkt wordt om Saab weer op de rails te krijgen.
wat dat aangaat zijn al eerder bemoedigende uitspraken gedaan die ik eerder aangehaald heb, dat Saab mogelijk dit jaar het break-even punt gaat halen. (of daar dus dicht in de buurt komt, wat op zich ook al een lichtpunt is)
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
de analogie met muziek is bijvoorbeeld :
veel fans van een band die in het begin de band op hand dragen, kunnen zich vaak in een later stadium niet zo heel veel meer vinden in de band, vaak omdat de muziek (of eigenlijk de band) zich heeft ge-evolueerd naar een richting die vaak niet meer datgeen (re)presenteert waar de fans van het eerste uur op vielen.
ik vind het zelf wel meevallen dat "niet Saab" zijn van de nieuwere modellen. Saab is nog steeds innovatief bezig. misschien niet zo veel als we zouden willen, maar we weten deksels goed dat de tijd van 'spielerei' eventjes over is.
veel fans van een band die in het begin de band op hand dragen, kunnen zich vaak in een later stadium niet zo heel veel meer vinden in de band, vaak omdat de muziek (of eigenlijk de band) zich heeft ge-evolueerd naar een richting die vaak niet meer datgeen (re)presenteert waar de fans van het eerste uur op vielen.
ik vind het zelf wel meevallen dat "niet Saab" zijn van de nieuwere modellen. Saab is nog steeds innovatief bezig. misschien niet zo veel als we zouden willen, maar we weten deksels goed dat de tijd van 'spielerei' eventjes over is.
-
verde900
- Donateur

Dit heet volgens mij van pissebed kakkebed wordensb153b schreef:Toch nog liever bij Renault dan bij GM![]()
Waarom niet een new C900? net als bij de Mini en de Beetle...sb153b schreef:Saab is mi met het gaan van de classic, evt de 9000, opgehouden te bestaan.![]()
Gelukkig is er nog 2e,- 3e- en tigstehands...
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Tsja Verde,
Renault werkt tenminste nog aan een veiligheidsimago en heeft een redelijke eigen identiteit..., waarschijnlijk ook fair genoeg om een merk als Saab een kans te geven ipv dood te knuffelen.
Voor een retro-versie
ben ik voor (zie Niet Saab, Holden verhaaltje)
, maar wie gaat Saab daar geld voor geven? Een meneer Philipsson misschien? Zonder hem was Saab bil AB nooit zo ver-, waarschijnlijk nooit van de grond gekomen zelfs.
Cornell
Renault werkt tenminste nog aan een veiligheidsimago en heeft een redelijke eigen identiteit..., waarschijnlijk ook fair genoeg om een merk als Saab een kans te geven ipv dood te knuffelen.
Voor een retro-versie
, maar wie gaat Saab daar geld voor geven? Een meneer Philipsson misschien? Zonder hem was Saab bil AB nooit zo ver-, waarschijnlijk nooit van de grond gekomen zelfs.
Cornell
-
jelger
- Geregistreerd lid
Alsjeblieft zeg, geen retro. Dat kan alleen als niche aanvulling op het gamma, niet als een dragend model. Te weinig mensen kunnen referreren aan een c900 en dus zal zo'n retro-project een heel erg gelimiteerd bereik hebben.
De c900 is een icoon (of 92/93/96), maar heeft echt niet zo'n reikwijdte als een Kever, of Mini.
Gewoon weer een modern, eigenwijs, statement in veiligheid neerzetten.
Dat is al moeilijk zat.
De c900 is een icoon (of 92/93/96), maar heeft echt niet zo'n reikwijdte als een Kever, of Mini.
Gewoon weer een modern, eigenwijs, statement in veiligheid neerzetten.
Dat is al moeilijk zat.
-
verde900
- Donateur

Dat Renault aan het veiligheidsimago werkt is loffelijk, maar aan meer als de NCAP voldoen ze in mijn idee toch echt niet, een zorgvuldig gekweekt imago dat geheel gevormd wordt door 1 specifiek type aanrijding ondersb153b schreef:Tsja Verde,
Renault werkt tenminste nog aan een veiligheidsimago en heeft een redelijke eigen identiteit..., waarschijnlijk ook fair genoeg om een merk als Saab een kans te geven ipv dood te knuffelen.:
altijd gelijke omstandigheden, niets "real life safety"
Tja... door toevoeging van modellen zal de winstgevendheid toe moeten kunnen nemen, maar het is handig als men van hoog tot laag zich met core bussines gaat bezighouden, gewoon kwalitatief fatsoenlijke auto's in normale SAAB bedrijven (niet van die overtrokken paleizen) verkopen waarbij de dienstverlening tegen een fatsoenlijk tarief kan...sb153b schreef:Voor een retro-versieben ik voor (zie Niet Saab, Holden verhaaltje)
-
Oosthoek
- Donateur