neemt volvo saab over?
-
everlast
- Donateur (2x)

neemt volvo saab over?
zoujuist gelezen in de telegraaf
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/s ... nieuws_dft" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/s ... nieuws_dft" onclick="window.open(this.href);return false;
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: neemt volvo saab over?
Tja, dan zou Saab alsnog in Chinese handen over gaan. Nog even en de wereldeconomie wordt door China gedomineerd en de dollar wordt afgelost door de RMB..
-
jelger
- Geregistreerd lid
wat ik al zeg... niet over een paar jaar aankomen met "wir haben es nicht.... " - "we" doen het allemaal voor een groot deel zelf dat uitverkopen.
Overigens kon ik de RMB beter waarderen dan de FEC.
Maar dat is een heel ander verhaal, uit een tijd dat China nog 2 parallelle financiele werelden had.
Overigens kon ik de RMB beter waarderen dan de FEC.
-
9323
- Donateur (2x)

goh, wat zijn mensen toch bang voor die chinezen. Als ze een grote zak geld meenemen, who cares waar ze vandaan komen? Doe es niet zo xenofoob zeg.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik weet het niet, maar als over een jaar of 15 alle bedrijven zijn opgekocht en overgeplaatst naar China en wij alleen nog goed zijn als museum met tulpen, molens en klompen en ze ons niet eens nodig hebben als afzetmarkt, dan vraag ik me toch af of zo'n Chinese 'buy in' in de aansprekende Europese industrieen wel zo'n handige set is. Tuurlijk, wel voor de topmannen van dit soort bedrijven (zeg maar de 'Rijkmannen' Groenink), die zelf flink beter worden aan zo'n overname. Maar of je op termijn onze economien er mee dient, dat vraag ik me ten zeerste af!
Kruis de vingers voor Victor!
Kruis de vingers voor Victor!
-
ivo 71
- In memoriam †
Tja, was Victor himself niet in onderhandeling met Chinese geldzakken?
Ivo
Ivo
-
jelger
- Geregistreerd lid
VM is zelf bezig ( geweest ) met het een aantal Chinese bedrijven voor partnering. Ten eerste voor distributie, maar met potentieel meer voor de toekomst. Dat er Chinese bedrijven in de coulissen meekijken is dus echt geen nieuws. Het enige wat er misschien nieuw kan zijn is dat de eventuele partnering verder kan gaan dan in eerste instantie op dit moment gepland was (mogelijk door de situatie genoopt)
-
ivo 71
- In memoriam †
Het import/distributie/serviceverhaal was al een maand of wat rond, er waren persberichten en mediaverslagen over. In diverse media is geruime tijd daarna (iets van 1,5 a 2 weken geleden, meen ik) gemeld dat Saab in gesprek is met potentiële investeringspartners in -onder meer- China voor lange-termijn financiering. Dat staat dus los van dat distri-verhaal.
Ivo
Ivo
-
Julius C.
- Geregistreerd lid
VM kennende...quick in, quick out...zal niet de eerste keer zijn namelijk.
Ook Spyker is al een zachte dood aan het sterven!
Ook Spyker is al een zachte dood aan het sterven!
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
B235R schreef:**OPENEN VAN GM/SAAB/SPIJKER CRISIS TOPICS **GAARNE LEZEN**
door » vr 20 feb, 2009 22:23
wilt u geen nieuwe topic's openen omtrent dit nieuws, deze zullen per direct gesloten en verwijderd worden.
u kunt uw ei kwijt in de onderstaande "sticky" gemaakte topic's!!
Economische crisis en General Motors
Economische crisis en Saab
SAAB/SPYKER
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Tis elk geval overgenomen door persbureau Reuters.
From Reuters:
‘Volvo is interested in Saab ‘
LONDON (Reuters) – The Swedish carmaker Volvo expects soon a “request” of the Swedish government to take over Saab.
This is reported bij De Financiele Telegraaf (DFT), which relies on anonymous sources within Volvo. Swedish government officials would already have held discussions with the management of Volvo, which would not be unsympathetic to acquiring Saab.
For Sweden, acquiring Saab by Volvo, which since last year is in the hands of Chinese car maker Geely, gives more certainty about the repayment of the loan of 400 million euros that the European Investment Bank has provided to Saab. The Swedish government guarantees the loan.
Saab was acquired early last year by Dutch luxury sports car manufacturer Spyker Cars, but is in serious financial trouble. Production came to a standstill in recent weeks because suppliers refused to supply spare parts due to late payment.
From Reuters:
‘Volvo is interested in Saab ‘
LONDON (Reuters) – The Swedish carmaker Volvo expects soon a “request” of the Swedish government to take over Saab.
This is reported bij De Financiele Telegraaf (DFT), which relies on anonymous sources within Volvo. Swedish government officials would already have held discussions with the management of Volvo, which would not be unsympathetic to acquiring Saab.
For Sweden, acquiring Saab by Volvo, which since last year is in the hands of Chinese car maker Geely, gives more certainty about the repayment of the loan of 400 million euros that the European Investment Bank has provided to Saab. The Swedish government guarantees the loan.
Saab was acquired early last year by Dutch luxury sports car manufacturer Spyker Cars, but is in serious financial trouble. Production came to a standstill in recent weeks because suppliers refused to supply spare parts due to late payment.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Saab + Volvo = Salvo?
Misschien kan het Zweedse Bofors het boordgeschut leveren
Misschien kan het Zweedse Bofors het boordgeschut leveren
-
ralph12
- Geregistreerd lid
T gaat hard met het laatste nieuws.
Just came in: Volvo denies bid.
http://www.reuters.com/article/2011/04/ ... 1420110422" onclick="window.open(this.href);return false;
Just came in: Volvo denies bid.
http://www.reuters.com/article/2011/04/ ... 1420110422" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Zelfs (de vertaalfadeling van) Reuters doet zijn huiswerk niet. Wie heeft het ooit over spare parts gehad? Zo zie je maar weer, ze kakelen elkaar allemaal na zonder ook maar de meest basale feiten te checken... Prutsersralph12 schreef: refused to supply spare parts due to late payment.