[US] Saab Quantum III

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

[US] Saab Quantum III

Bericht door Ewout » ma 07 apr, 2025 20:24

Leuke veiling: https://bringatrailer.com/listing/1962-saab-quantum-3/

Afbeelding

This 1962 Quantum III is one of three examples built by Walter Kern and the Quantum Motor Corporation for presentation to Saab Motors USA as a concept car for the manufacturer. The car is said to have remained in California through the early 2000s, when it was relocated to Massachusetts following its acquisition by the son of an employee involved in the original build. The car was later on display at the Newport Car Museum in Rhode Island from the mid-2010s through the selling dealer’s acquisition in 2025. Featuring fiberglass bodywork finished in red, the car is powered by an 841cc two-stroke Saab inline-three mated to a four-speed manual transaxle. It rides on 15″ steel wheels and is further equipped with triple carburetors, faired-in headlights and taillights, a wood-rimmed steering wheel, and VDO instrumentation. This Quantum III is now offered with a convertible top frame, a black soft top, and a clean Massachusetts title that lists the vehicle as a 1962 Saab.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: [US] Saab Quantum III

Bericht door gj900 » ma 07 apr, 2025 20:31

Uniek ding. Stond in 2023 ook te koop: viewtopic.php?f=107&t=185190&p=1989129

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 08 apr, 2025 9:21

Leuke spot.
Ben benieuwd, nog 6 dagen en de 10e zit er tussen :D

Leuke auto, alhoewel de achterkant wel iets “voller” zou mogen zijn.

Oja, voor het geval dat ik mij bedenk, heeft iemand ervaring met deze instantie en vervoer? Staat iets dat zij het niet doen.
Bieden is het kleinste probleem. Het transport zie ik wel tegenop.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 08 apr, 2025 19:28

Vervoer moet je zelf regelen of i.o.m. de verkoper. Is op zich niet heel ingewikkeld, er zijn genoeg platforms waar je dergelijk transport kunt laten quoten en met een auto als deze zal de verkoper ook wel willen assisteren? Dat kan je ook vantevoren even vragen, natuurlijk.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 08 apr, 2025 21:29

De RDW kan nogal lastig zijn maar met een volledige USA registratie zou het moeten lukken. Wat een leuk dingetje joh.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 09 apr, 2025 8:13

turbopilot schreef:
di 08 apr, 2025 9:21
heeft iemand ervaring met deze instantie en vervoer? Het transport zie ik wel tegenop.
Ik heb een Sonett en een 9-4X uit de USA gehaald en daarvoor heb ik Marlog in Roosendaal ingeschakeld. Ze regelen alles zodat je de auto alleen maar hoeft op te halen bij hen in Roosendaal. Dus niet alleen de container die op een vrachtschip naar Europa dobbert maar ook het interne vervoer van verkoper in Amerika naar de haven en bovendien alle papieren rompslomp (bv met douane). En ik vond ze niet eens heel duur

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » di 15 apr, 2025 0:37

$57000, maar de dollars staan laag.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 15 apr, 2025 6:27

Maar ook: Reserve not met

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 15 apr, 2025 7:16

Henk-Jan schreef:
di 15 apr, 2025 6:27
Reserve not met
onderin de comments lees ik dat het niet goed ging met de reserve en dat de verkoper alsnog het hoogste bod accepteert. Ergo verkocht

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 15 apr, 2025 7:23

als men destijds het ontwerp iets langgerekter was gemaakt dan was het in mijn ogen mooier geweest. Dan kwam het nog meer in de buurt van de Jaguar E type

Afbeelding

Plaats reactie