[IT] '96 9000 CD Griffin 3.0 V6 met 47.000 km
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: [IT] '96 9000 CD Griffin 3.0 V6 met 47.000 km
Deze prachtige 9000 staat nog te koop en zal dat nog wel even blijven, de V6 nekt hem vrees ik
Denk dat een vraagprijs net onder de €10.000 realistischer is voor een niche-model als dit en dan nog moet je als verkoper een lange adem hebben. Kan je zo'n V6 eigenlijk vervangen door een 2.3 zonder al te veel ombouw aan de carrosserie?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Kabelboom is anders, maar met veel geduld kan hij wel omgebouwd worden naar 2.3.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Moet je helemaal niet willen denk ik. Deze auto zou ik mooi origineel laten en af en toe op zondag uitlaten.
-
9000-95
- Donateur

kabelboom inderdaad, blok met alle aanbouw delen, transmissie, alle leidingwerk onder de kap, evap, oliekoeler. Waarschijnlijk kom je nog wel wat dingen tegen. En de nodige elektrische zaken. Toerenteller, ABS unit is anders zie ik, zal zijn omdat de V6 iets TCS achtigs heeft waarvoor de motor ecu met de abs moet kunnen praten. Meeste werk zal in de kabelboom gaan zitten denk ik, is niet alleen de motor kabelboom maar ook in de auto zijn er verschillen. Dat wordt een beetje puzzelen. Al met al lijkt ombouw mij wel prima te doen. Een 9000 is niet zo'n complexe auto, geen canbus ellende etc.
Maar vind nog maar eens een frisse B234 aandrijflijn vandaag de dag. In zo'n auto wil je geen oude meuk monteren, een blok en bak met lage km stand vind je niet. Wordt het al gauw een aandrijflijn met veel kms nemen en dan complete motor en bak revisie doen voor inbouw. Alle slangen en leidingen heb je nieuw nodig voor zover nog te vinden. Komt er zo nog 10k bij nog, dat ga je waarschijnlijk niet eens redden als je het uitbesteedt.
Zou best een leuk project zijn als je deze voor een redelijk bedrag kon aanschaffen. Maar met deze vraagprijs zie ik het niet interessant gaan worden. Na ombouw blijft het tenslotte een niet originele omgebouwde import auto, wat beslist impact op de uiteindelijke waarde zal hebben. Kan je beter op zoek naar een originele lage km stand 9000 met B234 in deze staat. Zo heel af en toe komen ze echt nog wel voorbij.
Uiteindelijk zal ook deze wel een liefhebber vinden. Er is er maar eentje nodig. En wat die vraagprijs betreft, als je maar genoeg geduld hebt lost de inflatie dat probleem vanzelf op
Maar vind nog maar eens een frisse B234 aandrijflijn vandaag de dag. In zo'n auto wil je geen oude meuk monteren, een blok en bak met lage km stand vind je niet. Wordt het al gauw een aandrijflijn met veel kms nemen en dan complete motor en bak revisie doen voor inbouw. Alle slangen en leidingen heb je nieuw nodig voor zover nog te vinden. Komt er zo nog 10k bij nog, dat ga je waarschijnlijk niet eens redden als je het uitbesteedt.
Zou best een leuk project zijn als je deze voor een redelijk bedrag kon aanschaffen. Maar met deze vraagprijs zie ik het niet interessant gaan worden. Na ombouw blijft het tenslotte een niet originele omgebouwde import auto, wat beslist impact op de uiteindelijke waarde zal hebben. Kan je beter op zoek naar een originele lage km stand 9000 met B234 in deze staat. Zo heel af en toe komen ze echt nog wel voorbij.
Uiteindelijk zal ook deze wel een liefhebber vinden. Er is er maar eentje nodig. En wat die vraagprijs betreft, als je maar genoeg geduld hebt lost de inflatie dat probleem vanzelf op
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

indien hier perse een turbo in moet dan is het 9-5 v6 blok met turbo (ook B308) wellicht eenvoudiger om te doen (dan een B234 turbo). En dan die turbo (op 1 cilinderbank) wat meer op druk zetten
Maar nog veel beter kan men op zoek gaan naar een originele/echte 9000 CD met turbo en deze lekker origineel laten. Het is niet mijn blok maar het zoeft wel lekker en produceert een lekkere roffel. Als de CD neus en kont niet een must zijn dan zou ik op zoek gaan naar een 89-er of 90-er 9000 CD met 2.0 turbo non-kat. Een betere auto om een bank mee te beroven kun je niet vinden
Maar nog veel beter kan men op zoek gaan naar een originele/echte 9000 CD met turbo en deze lekker origineel laten. Het is niet mijn blok maar het zoeft wel lekker en produceert een lekkere roffel. Als de CD neus en kont niet een must zijn dan zou ik op zoek gaan naar een 89-er of 90-er 9000 CD met 2.0 turbo non-kat. Een betere auto om een bank mee te beroven kun je niet vinden
-
J.vandermeulen
- Donateur

Als het ding in de buurt van de 8terhoek stond was ik wezen kijken. Bij onze, eens niet zo geliefde, Oosterburen stond enige jaren terug iets soortgelijks te koop voor 6K. Met minder km en geen importkosten meer, vind ik deze prijs dus ernsthaft billig.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Hij staat op fietsafstand van hier, maar ik ben nog steeds niet wezen kijken... Ik voel de begeerte ook niet zo sterk, maar het lijkt me wel gaaf om er eens aan te snuffelen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

De markt voor dit type Saab is gewoon heel klein. Ik vrees dat de max voor deze auto qua prijs lager ligt dan de vraagprijs.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

in mijn ogen is het de motor waar het animo klein voor is. Een late 9000 CD met 2.3 turbo automaat is een lust om te rijden (een vroege ook trouwens)Saapie schreef: ↑zo 04 mei, 2025 17:23De markt voor dit type Saab is gewoon heel klein
Was ik in de race voor een late CD met V6 dan ging ik voor deze:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... iffin-aero
De helft goedkoper, iets meer kms maar nog steeds laag. Met origineel Aero interieur. Is een ex auto van mij... heb m destijds voorzien van Aero deepdish velgen, originele dubbele uitlaat (met rode inserts) en Aero bodykit (achterbumper speciaal laten aanpassen want nooit geleverd door Saab). Lagere prijs dus wat ruimte om wat onvolkomenheden aan te pakken.