[DE] '78 96 scheunenfund €1000,-
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: [DE] '78 96 scheunenfund €1000,-
Op een klein alu-kleurig plaatje op het schutbord aan de bestuurders-kant. Precies onder het plaatje van het chassisnr.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Volgens "The Saab Way" was zwart (BK1) op de 95/96 verkrijgbaar tot '62 en vanaf '69 terug op alle modellen (behalve Sonett) tot '84. BK1 is later kleurcode 170 geworden. 
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja maar de twee afbeeldingen die ik plaatste, beschrijven 'zwart' niet. En ik kan me ook geen 96 van '69 herinneren in die kleur. Vandaar mijn vraag naar het kleur-plaatje onder de motorkap.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik heb door de jaren heen foto's van 96's in verschillende kleuren verzameld. Ik moet zeggen dat zwart niet veel voorkomt, maar ik heb er toch twee teruggevonden:
MY1970:

MY1972:

MY1970:
MY1972:
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

degene die de 96 van mij gekocht heeft gaat kijken en een foto maken. Maar de auto staat elders in opslag dus het gaat niet a la minuteMvR schreef: ↑ma 01 dec, 2025 0:10Vandaar mijn vraag naar het kleur-plaatje onder de motorkap.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Top! Dank. Een zwarte is dan wel een 'unicorn'
Over de andere zwarte auto's op de foto's: verrassend dat Saab ze wel leverde maar niet afficheerde.
Over de andere zwarte auto's op de foto's: verrassend dat Saab ze wel leverde maar niet afficheerde.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Mijn 1e kennismaking met saab. Maar in 1978 was er toch ook een paarse uitvoering? Of was die
iets later?
iets later?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Paars (RB2) was er in 1972:

In '77 -'78 had je kardinaalrood metallic (R6):

In '77 -'78 had je kardinaalrood metallic (R6):
-
MvR
- Geregistreerd lid
Mijn tandarts had die kardinaalrode. Dat was eigenlijk een Scandi-uitvoering: de oude achterlichten ZONDER de achteruitrijlampen (hij zette er Hella's op; ronde witte lichten). En een ander kenmerk: de achterste zijruiten konden niet open; zaten in rubber. Net als in Scandinavië.
We hebben mijn iets oudere (MY76) en die van hem redelijk vaak naast elkaar gehad, rond 1981, 82. We woonden in dezelfde straat. Vandaar dat ik zeker weet dat er geen achteruitrijlampen op zaten.
We hebben mijn iets oudere (MY76) en die van hem redelijk vaak naast elkaar gehad, rond 1981, 82. We woonden in dezelfde straat. Vandaar dat ik zeker weet dat er geen achteruitrijlampen op zaten.
-
verde900
- Donateur

Zo’n originele paarse stond wat jaren terug in de Utrechtsestraat in Amsterdam, volgens mij van 1e eigenaar
-
Foll
- Geregistreerd lid
Grappig idd! Mijn ouders hadden vroeger een bruine 96 MY75, ook zonder achteruitrijlichten en vaste achterraampjes in rubbers. In de tijd dat ik net m'n rijbewijs had, veel mee gereden toen. Maar dat was dus ook zo'n uitvoering, ik dacht zweedse import ook.MvR schreef: ↑ma 01 dec, 2025 17:10Mijn tandarts had die kardinaalrode. Dat was eigenlijk een Scandi-uitvoering: de oude achterlichten ZONDER de achteruitrijlampen (hij zette er Hella's op; ronde witte lichten). En een ander kenmerk: de achterste zijruiten konden niet open; zaten in rubber. Net als in Scandinavië.