[CH] saab 9-3 troll-r

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

[CH] saab 9-3 troll-r

Bericht door caspar » vr 13 mar, 2026 10:51

https://www.ricardo.ch/fr/a/saab-93-troll-1306367074/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die bekleding voor achter passagiers heb ik nog nooit zo gezien. Gaaf ding. Heuschmid had destijds een zilveren exemplaar.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: [CH] saab 9-3 troll-r

Bericht door Style&Co » vr 13 mar, 2026 11:01

caspar schreef:
vr 13 mar, 2026 10:51
Die bekleding voor achter passagiers heb ik nog nooit zo gezien. Gaaf ding. Heuschmid had destijds een zilveren exemplaar.
achterbank is met dezelfde stof bekleed maar is net iets anders dan de voorstoelen. Stukjes onder de hoofdsteun rugleuning en voorop de zitting zijn stof ipv leer (bij de voorstoelen wel zo) en hebben verticale banen

Is dit een echte Troll door Hirsch of een zelfbouw Troll? Ik weet dat Hirsch als een basis een 9-3 2.0 lpt nam en die dan zelf ombouwde naar Troll specs. Ontbrekende turbometer wijst daar op. Die ombouw naar 2.3 turbo Troll R was zeldzaam... twintig stuks is het getal wat voorbijkomt. Vermogen schijnt 300pk of meer te zijn geweest

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: [CH] saab 9-3 troll-r

Bericht door Orphy » vr 13 mar, 2026 15:03

Achterbank lijkt op een achterbank van een vroege 9-5 troll. Ik heb toevallig zo’n interieur staan nog en ook een origineel 9-3 coupe troll interieur gehad. Deze achterbank hoort in ieder geval niet bij de auto, zie foto’s.

9-3 coupé troll interieur:
Afbeelding

Vroeg 9-5 troll sedan interieur :

Afbeelding

Plaats reactie