[UK] Pearl 9000 turbo, 1985, 80.000 mls.

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: [UK] Pearl 9000 turbo, 1985, 80.000 mls.

Bericht door Saapie » ma 30 sep, 2024 8:48

9000-95 schreef:
zo 29 sep, 2024 22:48
Je kan ook zeggen: je hebt zoveel Saabs. Maar is je collectie wel compleet zonder de beste auto die Saab ooit gebouwd heeft?
Exact. Niet dus. Een 9000 is zo bijzonder. Itialiaans design, zweedse oerkracht, en duitse bouwkwaliteit

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 30 sep, 2024 8:53

Jammer dat je er zo over denkt Willem. Ik ben autoliefhebber voorop, daarna SAAB enthousiast.

Dit zijn precies de reactie die ervoor zorgen dat je er geen zin meer in hebt om de volgende keer wat bij te dragen. Mij perspectief: ik neem jullie mee in mijn overwegingen wel of niet iets met een SAAB te gaan doen. In alle oprechtheid. Ik stel me daarin zelfs met enige regelmaat bovenmatig kwetsbaar op. Jouw reactie (ff kort door de bocht): "je mag alleen wat over SAAB, de auto zelf, schrijven".

Ik zie het dus anders maar aangezien jij hier moderator bent zal je vast de heersende/geldende (?) gedachtenlijn vertegenwoordigen. Ik zal braaf teruggaan naar de modus "meld me wel wat als er met een specifieke auto vorderingen gemaakt zijn, is dat ook weer opgelost.

Terug on topic: wat een schoonheid, hoop dat iemand anders de ballen heeft deze naar NL te halen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 30 sep, 2024 9:07

NeufegliseThierry schreef:
ma 30 sep, 2024 8:53
Jammer dat je er zo over denkt Willem. Ik ben autoliefhebber voorop, daarna SAAB enthousiast.
wat is er jammer aan dat ik je wijs dat je hier op een Saabforum zit waar het onderwerp Saab is? (de auto en in veel mindere mate de Saab eigenaar). Zoals menigeen hier ben ik ook autoliefhebber in algemene zin. En wanneer het om niet Saabs gaat post ik wat op niet Saab fora, niet hier. Wat dat betreft vat je de strekking van mijn reactie heel goed samen.

En ik twijfel oprecht niet aan jouw oprechtheid, moge dat duidelijk zijn

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » ma 30 sep, 2024 9:43

ik denk dat zijn behoefte aan zelfprofilering sterker is dan Thierry zelf. Hij kan er niks aan doen, maar het overwoekert wel het forum

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 30 sep, 2024 9:59

Thierry is niet de enige. Ieder mens heeft behoefte aan bevestiging of erkenningsdrang, sommige meer dan anderen. Maar de laatste tijd hebben de poetsers, etaleerders en dikdoeners wel de overhand op dit forum.

De irritatie zit hem in de geschiedenis van het forum. Dit was ooit vooral een medium om kennis te delen, over het merk, techniek en ervaringen. Zelf sleutelen. Onderdelen ruilen of elkaar helpen met problemen.

Inmiddels is het net als al die andere sociale media steeds meer een etalage geworden, waar “oude mannen” in honderd standjes foto’s posten van dezelfde auto in dezelfde garage die dan nog niet eens 600 km per jaar rijdt, en maanden lang aan de acculader hangt. Of opscheppen wat ze allemaal bezitten en wat ze allemaal laten doen door zogenaamde geniale garages.

Forumleden van het eerste uur reageren hier wellicht soms te fel op - ik beken meteen schuld - maar Thierry etc blijven ook in hun groef hangen. Dit noemt men polarisatie…. Een besmettelijke ziekte zo langzamerhand, waar iedereen gemakkelijk in verstrikt raakt, en het bij contact in de echte wereld pas opvalt dat iedereen toch vaak hetzelfde in het leven wil.

Mijn insteek blijft, dat we elkaar een beetje moeten helpen bij het op de weg houden van Saabs. En dat was het oorspronkelijk doel van het forum, toch? Dat kan met advies, een onderdeeltje ruilen, heel simpel.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » ma 30 sep, 2024 17:49

Je kan ook zeggen : meerdere andere auto’s in de wachtrij. Of meerdere niet-Saabs. Ervaren mensen wellicht als minder aantstootgevend. Hoewel het mij persoonlijk om het even is. Ik vind veel auto’s leuk. Heb zelf ook een niet-Saab. Dus ik lees alles met plezier. Ik hoop jullie ook.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 30 sep, 2024 20:57

Style&Co schreef:
ma 30 sep, 2024 9:07
wat is er jammer aan dat ik je wijs dat je hier op een Saabforum zit waar het onderwerp Saab is? (de auto en in veel mindere mate de Saab eigenaar). Zoals menigeen hier ben ik ook autoliefhebber in algemene zin. En wanneer het om niet Saabs gaat post ik wat op niet Saab fora, niet hier. Wat dat betreft vat je de strekking van mijn reactie heel goed samen.

En ik twijfel oprecht niet aan jouw oprechtheid, moge dat duidelijk zijn
Dank voor je reactie Willem. Het is me nu pas goed duidelijk dat ik een ander beeld bij een autoforum, SAABforum in het bijzonder, heb dan wat jij aangeeft. En dan is het ook makkelijker de reacties te 'plaatsen'. En te respecteren hoe een ander er tegen aankijkt. Ik blijf dan hooguit nog wel eens moeite houden met de toonzetting maar misschien is dat wel iets waar ik dan aan moet wennen. Hoe dan ook, dit heeft wel verhelderend gewerkt.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 30 sep, 2024 21:00

Saapie schreef:
ma 30 sep, 2024 9:59
Inmiddels is het net als al die andere sociale media steeds meer een etalage geworden, waar “oude mannen” in honderd standjes foto’s posten van dezelfde auto in dezelfde garage die dan nog niet eens 600 km per jaar rijdt, en maanden lang aan de acculader hangt. Of opscheppen wat ze allemaal bezitten en wat ze allemaal laten doen door zogenaamde geniale garages.
Dank voor dit stukje humor, had bij beide omschrijvingen direct iemand voor ogen al blijf ik het lastig vinden als ik beticht wordt van opscheppen want het laatste waar het mij omgaat is laten zien wat ik wel niet allemaal heb. Ik heb het alleen wel en dan praat ik daar graag over. Zo simpel is het, meer zit er niet achter.

Fijn dat we in ieder geval ditmaal met z'n allen terugkeren naar de nuance/in elkaars waarde laten. Waardeer ik :thumbup2:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » ma 30 sep, 2024 21:15

Guido900T schreef:
ma 30 sep, 2024 9:43
ik denk dat zijn behoefte aan zelfprofilering sterker is dan Thierry zelf. Hij kan er niks aan doen, maar het overwoekert wel het forum
Wat zeg je dit netjes :D

joep97
Donateur
Donateur

Bericht door joep97 » ma 30 sep, 2024 22:26

Gave 9000.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 30 sep, 2024 22:33

Al lezende op dit forum neemt men kennis dat:
ma 30 sep, 2024 21:00
het laatste waar het mij omgaat is laten zien wat ik wel niet allemaal heb
maar
ik heb het alleen wel en dan praat ik daar graag over.
Duidelijk!

Eindigend met het meest ingetogen onderschrift dat dit forum rijk is:
Een 95 & 96, 12 x 9-3 OG (3 x hb, 6 x coupé, 3 x cabrio), 9-3 NG cabrio Turbo X & sedan Turbo X, 3 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG estate 2.8 XWD in wording
Daily driver: 9-5 NG 2.0T Aero automaat FWD, binnenkort Maserati Quattroporte
Co-owner van een Lamborghini Espada en een Porsche 911 (964)
Zou er niet een W12 in die Espada komen en een PDK bak in de 964? :offtopic:

On-topic: wát een droom van een 9000! Gelukkig ben ik krap bij kas. ;)

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » di 01 okt, 2024 7:58

Mooi voorbeeld van hoe je door te knippen de (juiste context) weghaalt: dat ik ergens graag over praat heeft dus niet tot doel te laten zien wat ik wel niet heb (aan auto's). Het een heeft niks met het ander te maken.

Wat betreft mijn onderschrift: ik kwam bij de laatste wijziging tekens tekort. De Porsche krijgt inderdaad de PDK bak. Bij de Lamborghini is een W12 gekocht alleen moet er zoveel gemodificeerd worden dat we dat idee hebben laten varen. Het wordt nu een moderne Lamborghini V12.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 01 okt, 2024 10:21

Zonder knippen staat er volgens mij precies hetzelfde:
Dank voor dit stukje humor, had bij beide omschrijvingen direct iemand voor ogen al blijf ik het lastig vinden als ik beticht wordt van opscheppen want het laatste waar het mij omgaat is laten zien wat ik wel niet allemaal heb. Ik heb het alleen wel en dan praat ik daar graag over. Zo simpel is het, meer zit er niet achter.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 01 okt, 2024 10:49

Ik geloof dat Henk-Jan exact bloot legt waar de irritatie zit, en dat Thierry “double down” vervolgens exemplarisch is voor zijn plank “voor de kop”; er bestaat ook zoiets als onbewust pochen - in de psychologie noemen we dat compenseren.

Leven en laten leven… Maar als er onzin wordt verkocht, zoals laatst met de zogenaamde problemen met de betrouwbaarheid van het 9-5 og 2.3 blok, een buurman in een lange regenjas die dat fluistert, ga ik er wel met gestrekt been in.

Matti9
Geregistreerd lid

Bericht door Matti9 » di 01 okt, 2024 13:19

Enige irritatie komt bij mij nu ook wel op, nadat er in de afgelopen 7 berichten het alleen maar gaat over de persoonlijke (karakter?) eigenschappen van 1 forumlid. Dit nadat moderator al verzocht had om t gesprek te draaien naar het onderwerp Saab.
Ik help jullie even: t ging aanvankelijk over n relatief zeldzame Saab 9000.
En door...

Plaats reactie