Pagina 1 van 1

[FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: zo 22 sep, 2024 21:13
door Ewout
Wat een leukerd, zo in Citrin-beige metallic! Ter veiling aangeboden met slechts 44.000 km.
https://huutokaupat.com/kohde/4997963/saab-900-1991

Resterende tijd: 6 dagen 20 u
Nog geen biedingen

Vanafprijs € 6.000, -

Belangrijkste kenmerken:
- Gereden: Slechts 44.000 km
- Conditie: Uitstekend zowel van buiten als van binnen
- Interieur: Als nieuw, zorgvuldig onderhouden
- Chassis: Als nieuw, u kunt de uitstekende staat zien op de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: zo 22 sep, 2024 21:19
door Saapie
Heb je een linkje?

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: zo 22 sep, 2024 21:23
door Ewout
Staat er nu bij, sorry.

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: ma 23 sep, 2024 8:04
door Saapie
Bijzonder exemplaar. Heel mooi in zijn eenvoud. En het kan een onvergetelijke terugreis opleveren.

Ik zit wel vreemd tegen die stoelen aan te kijken. Was dit interieur nog leverbaar in 91?

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: ma 23 sep, 2024 21:13
door Ewout
In Nederland niet; volgens mij was dit in Scandinavië nog wel beschikbaar. Daar meen ik althans eens iets over gelezen te hebben.

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 6:53
door verde900
Volgens mij is dat correct, net als de 9000CC en de 900 sedan die daar veel langer dan in Nederland waren

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 9:21
door Saapie
Dank! Goed om te weten. Het is een zeer aantrekkelijk auto…

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 11:09
door Style&Co
verde900 schreef:
di 24 sep, 2024 6:53
de 9000CC en de 900 sedan die daar veel langer dan in Nederland waren
de 9000 CC was nog tot en met modeljaar 1993 in Scandinavie als 9000 classic te bestellen. Als een instapmodel onder de 9000 CS; dus zo kaal als (wijlen) Sugar Lee Hooper en met alleen een 2.0 injectiemotor. Idem trouwens met de 9000 CS die in modeljaar 1998 in Zweden nog leverbaar als Classic/Class toen de 9-5 al volop in productie/leverbaar was

Ik ben wel benieuwd wanneer Saab stopte met de classic 900 sedan. De 2 sedan werd na 1990 niet meer gemaakt maar wanneer stopten ze met de 4d sedan?

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 11:15
door silvandam
Mijn vierdeurs sedan is in september 1992 geleverd in Japan. Ik heb zelf nog geen latere gezien.

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 13:34
door Style&Co
silvandam schreef:
di 24 sep, 2024 11:15
Ik heb zelf nog geen latere gezien.
Ik wel... Mijn eigen sedan. Ook in Japan nieuw geleverd; datum deel 1 is 1 december 1993. Toen werden er al NG900s geproduceerd en verkocht. Onwaarschijnlijk laat maar het staat toch echt in de diverse documenten die ik bij deze auto heb. De P in het VIN duidt ook op modeljaar 1993

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 13:52
door silvandam
In dat geval heb ik wel een latere gezien. Best vaak ook :wow:

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 19:13
door Ewout
Bouwen en leveren zijn nog twee verschillende zaken. Maar die van Sil is dus my92 en van Style my93. Wordt weer een leuke speurtocht: zijn er nòg latere vierdeurs FPT's?

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 19:37
door verde900
Mijn 1e NG900 was van sept 93, zou dus eigenlijk een my 94 moeten zijn.
Vond eucalyptus groen op een OG900 stukken fraaier dan op een NG900 alhoewel ik toen (als één van de allereerste) op de ring A10 met een Eucalyptus NG900 nog een bezienswaardigheid was

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 19:49
door Saapie
Mijn vader en ik hebben een van de laatste in eucalyptus groen. Die kleur staat erg mooi op een classic.

Re: [FI] '91 900i 16v met 44.000 km

Geplaatst: di 24 sep, 2024 20:59
door Ewout
Daar kan ik het alleen maar hartgrondig mee eens zijn natuurlijk.