[DE] Unieke 9-3OG Cabrio (300st) of vernøøkte Aero/Viggen?

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

[DE] Unieke 9-3OG Cabrio (300st) of vernøøkte Aero/Viggen?

Bericht door Steve-O » zo 16 mar, 2025 20:37

De Duitse verkoper van deze Caab beweert dat er hier 300 stuks van (in Duitsland???) geleverd zijn. Voor mij is het een onbekende versie. Klopt zijn bewering of is het slechts een broodje "caab"?
Kan iemand dit duiden?

Wat mij opvalt:
- deels roodgeverfde leren stoelen en deel van de deurleuningen voor.
- de zijkanten van de achterste hoofdsteunen werden door SAAB nooit in een afwijkende kleur geleverd, voor zover ik weet
-hoekige middenarmsteun met opbergvak is aftermarket
- netje passagierszijde (nog nooit gezien bij de 900NG/9-3OG), misschien een accesoire geweest, maar andere SAABmodellen hebben niks wat die vorm volgt. Dit ivm met de af fabriek leverbare motorvoorverwarmer en interieurventilator van DEFA/Calix die daar gemonteerd werd
- orginele radio zit er op de foto niet in (conform tekst zou dit een Becker zijn geweest bij levering. SAAB leverde af fabriek wel Becker met tekstnavigatie in 1 DINformaat met een opvulvakje? Of was Becker alleen los bij de dealer te bestellen?
- de achterspoiler hangt erg ver naar achteren over het derde remlicht tot of zels voorbij de rand van de kofferbak

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... nt=app_ios

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sterkstromer
Donateur
Donateur

Re: [DE] Unieke 900NG Cabrio (300st) of vernøøkte Aero/Viggen?

Bericht door sterkstromer » zo 16 mar, 2025 20:56

Als ik de motor bekijk, is dit een B205/T7 en zou het dus een 9-3 zijn, geen 900NG. Dit interieur heb ik wel vaker voorbij zien komen, erg mooi. Het bestaat ook in het blauw, zoals toegepast in de Design Edition; daar is de zijkant van de achterste hoofdsteunen ook gekleurd. De spoiler zit bij mij net zo, en is met de originele mallen gepositioneerd.

Ik vind het een mooie wagen zo, vanwaar jouw wantrouwen?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 16 mar, 2025 21:07

Ziet eruit als een hele late 9-3 cabrio. Volgens mij was dit interieur een optie in de ‘design edition’ of ‘sports edition’ voor modeljaar 2003. Die Becker was een af-importeur optie in Duitsland. Alleen de middenarmsteun is aftermarket (en een fijne toevoeging).

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 16 mar, 2025 22:08

Gewoon een mooie, originele en hele late 9-3 in "Design Edition" trim. Niets vreemds aan.

Zo ziet de blauwe variant eruit:

Afbeelding

Matti9
Geregistreerd lid

Bericht door Matti9 » zo 16 mar, 2025 22:18

En tenslotte t netje: bij veel 9-3's standaard aangetroffen daar. Ook op mijn huidige 9-3 uit 2001 zit daar (af-fabriek?) een netje. Heb zelf afgelopen december mijn Defa standkachel uitgebreid met interieur verwarmer, de ventilator opgehangen op de plek die de handleiding adviseert (onder dashboard kastje). Op onze 9-3NG zit die wel gemonteerd rechts van de middenconsole (dus helaas daar geen handig netje:(.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 16 mar, 2025 23:02

Dir is inderdaad een uitloopmodel , 2003 Og met viggen bodykit en rood/zwart blauw/zwart of zwart/zwart bekleding waarbij de kleur terug komt in de deurpanelen (en idd in de hoofdsteunen) . Aero spoiler is er later opgezet want die werd niet meegeleverd op deze uitvoering. Netje is een origineel accessoire, standaard vanaf de SE meen ik. middenarmsteun is van armlehne in Duitsland, ongeveer de beste aftermarket middenarmsteun verkrijgbaar voor de 9-3 og/909ng.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: [DE] Unieke 9-3OG Cabrio (300st) of vernøøkte Aero/Viggen?

Bericht door Steve-O » ma 17 mar, 2025 13:04

Sorry, ik wist dat het een 9-3OG was en toch typte ik het verkeerd in. Nou ja, heb de topictitel gecorrigeerd.
Visueel trekt het mij helemaal niet, maar dat bleek ook al uit de titel. :lol:

Gelukkig kun je leer verven, denk ik dan. :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 17 mar, 2025 19:29

gj900 schreef:
zo 16 mar, 2025 22:08
Gewoon een mooie, originele en hele late 9-3 in "Design Edition" trim. Niets vreemds aan.

Zo ziet de blauwe variant eruit:

Afbeelding
Bij mijn weten is de "Design Edition" énkel met het blauw/zwarte interieur geleverd (heb ik een geschreven bron van) en enkel voor MY01.

Met rood/zwart interieur is het een "Sports Edition" en ik dàcht dat deze enkel voor MY02 geleverd is, met misschien nog een paar exemplaren voor MY03?

Plaats reactie