[ES] 900 turbo, 1979, acaciagroen

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

[ES] 900 turbo, 1979, acaciagroen

Bericht door 9323 » di 10 feb, 2026 9:07

Heel vroege 900 turbo. Zie je ook niet elke dag.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... edium=copy

Kilometerstand: 100.400 km
Bouwjaar: 05/1979
Verkoopprijs*: € 33.500

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: [ES] 900 turbo, 1979, acaciagroen

Bericht door Ewout » di 10 feb, 2026 9:47

Zie ook viewtopic.php?f=107&t=190489 Blijft een prachtig ding!

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 10 feb, 2026 10:21

Hele mooie uitvoering. Die kleur en dat interieur! Heel mooi

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » di 10 feb, 2026 11:26

Staat idd al even te koop met veel detailfouten voor de purist. Blijft overigens mooi die vroege 900’s, alleen al om de kleuren en interieurs.

joppe68
Geregistreerd lid

Bericht door joppe68 » za 14 mar, 2026 15:20

Met de eigenaar heb ik uitvoerig contact gehad toen ie nét te koop was gezet. Was een zoon van een overleden vader die een enorme verzameling zeldzame klassiekers in een loods in Spaans Baskenland had staan. Hele bijzondere en kostbare klassiekers...Volkswagens (Kevers, T1 bus) Volvo's (Bertone), BMW's (o.a. 2 microcars), Alfa's, Mini Coopers, Austin Healey's, Renault en nog veel meer. De zoon moest er vanaf maar wist niet hoe. Ik heb toen op een vrijdag met een maat een bod gedaan op de 900T, een klassieke Mercedes en een groenmetallic Alfa Romeo 2000 GT (!). Bod werd geaccepteerd en helemaal in de gloria natuurlijk. Alleen de Alfa was al méér dan 50k waard. Afijn, wij blij...we zouden na het weekend een afspraak maken voor het transport.

Maandagochtend een appje van de man dat ie de hele verzameling aan één koper had verkocht. Reden, hij voelde er niks voor om alles los te verkopen, had ie ook geen tijd voor. Teleurstelling natuurlijk, maar wat doe je eraan? We hadden een overeenkomst, maar ja..ga je dat aanvechten? Nee dus. Mooi, kort avontuur....helaas werd de droom geen werkelijkheid. Maar als ik a-la-minute de plek én het transport had gehad...was ik er als de brandweer heen gegaan en de hele collectie gekocht. Daarna wel zien hoe of wat, toch?

Zucht.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie