achteras verwijderen

1967-1980
Plaats reactie
arjennijhof
Geregistreerd lid

achteras verwijderen

Bericht door arjennijhof » ma 13 feb, 2006 12:40

Ik probeer de middelste achterassteun van mijn 1979 SAAB 96 te verwijderen. Dit wil niet echt lukken. Er zit een dikke laag prut (tectyl?) op de vier bouten. Om te voorkomen dat ik de bouten ronddraai zou ik graag willen weten wat de sleutelwaarde van de bouten is en suggesties hoe de steun verder los te krijgen.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 13 feb, 2006 17:15

Je zal er niet aan ontkomen om de tectyllaag weg te steken met een bijteltje of een scherpe schroevendraaier om de juiste maat vast te stellen. Ik neem aan dat het iets van 5/8" is maar ik zou het niet precies weten, op onze 92 zit die middenbevestiging er nog niet vanwege een torsie- ipv schroefveersysteem.
Voorzover ik weet zijn er op de 92 t/m de 96 overwegend inchmaten gebruikt.. :roll: Bij een nieuwer type Saab zal het meestal om 17 of 19 mm gaan. Gebruik bij het sleutelen liefst bijpassende sleutels omdat de koppen anders beschadigd raken, alleen in bepaalde gevallen komt een mm-maat dicht bij een inch-maat.
Beschadig zo min mogelijk roestbescherming en werk de laag naderhand bij met bijv Tectyl bodysafe.
Cornell
Ps Denk bij het werken onder de auto aub aan de veiligheidsvoorzieningen om verrassingen te voorkomen

Plaats reactie