1967-1980
-
ernieboy
- Geregistreerd lid
Bericht
door ernieboy » do 04 mei, 2006 21:32
hoi het is eindelijk gelukt misschien valt de kwaliteit wat tegen maar ik denk dat ik 5 kilo ben afgevallen de laatste dagen ik kreeg de foto niet op internet en nu via tip op advertentie site wel
nog bedankt voor de tips om de foto erop te krijgen
ben van plan om met de saab en caravan op vakantie te gaan naar zuidfrankrijk
de caravan weegt beladen 800 kg
saab loopt op lpg
heeft iemand er ervaring mee en misschien nog tips voor me
tot horens ernie
-
sabo
- Geregistreerd lid
Bericht
door sabo » za 06 mei, 2006 9:09
Persoonlijk vind ik zon zware'caravan achter een 96 maar niks. Een 96 heeft zowiezo vaak moeite met de warmtehuishouding. En op gas rijden geeft nog meer hitte. Zeker als je in een file terecht komt of flink bergop moet kun je problemen met de temperatuur verwachten. Ik zou in ieder geval het grote type fan monteren.
Maar wie ben ik...............
Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 06 mei, 2006 9:40
een SMV die je toch best veel tegenkomt achter een 96 weegt ook 800kg beladen, zou toch geen problemen mogen geven.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Bericht
door marq101 » za 06 mei, 2006 10:01
Ik zou het geen slecht idee vinden om de koelfan van binnenuit te kunnen bedienen zodat je die gewoon kan aanzetten als je de motor zwaarder belast en niet hoeft te wachten tot de temperatuur toch al is opgelopen.
Misschien andere thermostaat die eerder opent?
Zoals mijn vader altijd zei als we met een ondergemotoriseerde vrachtwagen weer eens een heuvel moesten nemen: "in zijn 1 lukt alles"
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett-III » za 06 mei, 2006 10:43
ernieboy schreef:heeft iemand er ervaring mee en misschien nog tips voor me
Wij zijn ooit met de '78 95 met 4 personen+bagage en een '79 Eriba Puck erachter met vakantie geweest, o.a. naar het Internationale SAAB gebeuren in
Beveren, Belgie en naar Berlijn en Dresden - probleemloos en veel bekijks - maar die Eriba Puck is een stuk lichter dan jouw 800 kg.
Ik zou zeker een aantal testritten gaan maken, ook op warme dagen, voordat je met die combinatie zo ver weg gaat.
Je kunt de mechanische fan weghalen en er een electrische voor in de plaats maken die met een thermoschakelaar wordt ingeschakeld en er ook nog een handschakelaar bij maken zodat je de fan aan en uit kan zetten wanneer je wilt.

Voor details zie o.a
http://members.home.nl/saab96/elfan/96elfan.htm en
http://tubbs.cc/saab/fanconversion.htm
-
ernieboy
- Geregistreerd lid
Bericht
door ernieboy » za 06 mei, 2006 12:07
hallo allemaal
gisteren hele dag geprutst met hulpveren achter anders hing hij met de caravan een beetje veel achterover
en ik dacht dat komt de aerodynamica van de caravan niet ten goede
affijn sàvonds eens uitgeprobeerd op de snelweg met de caravan
gaspedaal ingetrapt tot de eerste trap op de heenweg na een hele tijd 85km terugweg 90km,tegenwind ?
temp bleef normaal maar het was ook niet zo warm als over een paar maanden
ik denk dat ik er maar vanaf zie om ermee naar frankrijk te rijden want met die heuvels die ik daar tegenkom gaat dat te lang duren
hou was dat bij jou zonet111 richting berlijn zitten er toch ook een paar heuvels ging dat met redelijke snelheid?
nu bedankt voor de reacties en tot horens ernie
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett-III » za 06 mei, 2006 12:37
ernieboy schreef:hou was dat bij jou zonet111 richting berlijn zitten er toch ook een paar heuvels ...?
Nee, niet echt heuvels zoals richting Zuid Frankrijk... Wat ik wel merkte was dat je snel optrekken wel helemaal kan vergeten (en dat stelde al niet veel voor...) door de voorwielaandrijving en het gewicht achter slaan de voorwielen meteen door.
-
ernieboy
- Geregistreerd lid
Bericht
door ernieboy » za 06 mei, 2006 12:54
hallo allemaal
dus in de file bergop kan ik dan meteen een tractor laten komen om me omhoog te slepen nadat ik me banden heb kaalgeslipt
want echt bredere banden gaan er eigenlijk niet op he?
jammer rij er graag in en had me leuk geleken met de vakantie
een beetje pionieren zeg maar
of een route over duitsland zwitserland en dan bij geneve de grens over en dan via annecy over die nieuwe snelweg naar lyon ze hebben me verteld dat daar de heuvels wel meevallen , iemand ervaring?
to horens ernie

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett-III » za 06 mei, 2006 13:08
ernieboy schreef:.. echt bredere banden gaan er eigenlijk niet op..?
Standaard is 160x15 maar 165x15 past ook.
rij er graag in
Ja, wie niet... je hoeft mij niet meer te overtuigen.
en had me leuk geleken met de vakantie
Waarom ga je niet naar de
Internationale SAAB bijeenkomst in Zuid Zweden, 11-13 augustus? Daar kun je desnoods in één (lange) dag heen rijden en weinig heuvels onderweg. Frankrijk is toch véél te heet in die tijd...
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 06 mei, 2006 13:21
Je ziet in Zweden nog best veel 96's met of SAABO caravan's of SMV's
-
ernieboy
- Geregistreerd lid
Bericht
door ernieboy » za 06 mei, 2006 14:00
hallo allemaal
nee ga al een paar jaar naar cape de adge op de camping eigenlijk sinds mijn verkering die hele familie is nudist zodoende
in het begin wel en beetje "lullig"maar nu wel gewend
ga wel met me gewone auto
bedankt en tot horens