Weber op V4?

1967-1980
Plaats reactie
p.berg
Geregistreerd lid

Weber op V4?

Bericht door p.berg » do 11 mei, 2006 16:00

Ik ben een saab 96 V4 aan het restaureren en lees allerlei slechte berichten over de Fomoco-carburrateur. Op internet zijn verschillende Webers te verkrijgen, een 34 ICD, of 32/36DGEV. ( Ik heb ook een inlaatspruitstuk van een twee traps carburateur.)
Is het zinvol om een van beide aan te schaffen met als bedoeling iets meer trekkracht en zuiniger?

Bij voorbaat dank voor reactie

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Weber op V4?

Bericht door 72sonett-III » do 11 mei, 2006 19:26

p.berg schreef:... allerlei Webers te verkrijgen, een 34 ICD, of 32/36DGEV. ...Is het zinvol om een van beide aan te schaffen...
Ja hoor, een Weber 32/36 DG*V voldoet uitstekend, maar als je een gebruikte koopt, via eBay of zo, moet je er rekening mee houden dat die gereviseerd moet worden en dat er in ieder geval andere sproeiers in moeten. Je kunt voor (uiteindelijk) hetzelfde geld net zo goed een nieuwe/gereviseerde carb. kopen bij b.v. BCCP.

Als je dat nog niet gedaan had, zoek ook even op "weber carburateur" hier in het 95/96 forum, dan vind je wel wat berichten hierover.
Zie ook hier.

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » vr 12 mei, 2006 19:22

Op mijn 96 heb ik 5 jaar geleden een enkele Weber gemonteerd. Ook om de reden dat goede FoMoCo's of Solex carburateurs bijna niet meer te krijgen zijn. Revisie is bijna even duur als een nieuwe Weber. De Weber van mijn 96 komt van BCCP. Ik ben zeer tevreden over de trekkracht. De topsnelheid is ongeveer hetzelfde gebleven, maar ik heb het idee dat er bij een echt juiste afstelling meer in kan zitten.

Plaats reactie