Weet iemand hoeveel naalden er eigenlijk in de lagerbusjes van de aandrijfassen horen te zitten? Helemaal vol = 25 stuks of loopt de boel dan te krap?
Ik ben bij mijn cabrioproject hiermee bezig en in de busjes varieerde de zaak tussen de 22 en 24 stuks.
hoeveel naalden in de lagerbusjes
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: hoeveel naalden in de lagerbusjes
4x 25, helemaal vol.sabo schreef:... hoeveel naalden ...in de lagerbusjes van de aandrijfassen...
En de overigen zitten in het vet in de rubber hoes? In de bagger op de bodemplaat ben ik ze ook wel eens tegengekomen...Ik ben bij mijn cabrioproject hiermee bezig en in de busjes varieerde de zaak tussen de 22 en 24 stuks.
-
sabo
- Geregistreerd lid
Helaas niet, die overige heb ik nergens teruggevonden. Er zat wel een naald in uit een 99 of 900 denk ik. Iets dunner en een fractie van een mm langer. Maar je, als je een zgn. spuitklaar restauratieproject koopt waar alleen al in het koffer 17 nieuwe stukken moeten worden ingelast!! Voor de rest had er ik dus ook niet veel vertrouwen in.
Gelukkig heb ik nog wat naaldjes liggen. Nu is het wachten op de koppelingsset en dan kunnen de motor en bak er in. Deze zijn inmiddels schoongemaakt en nagekeken.
Gelukkig heb ik nog wat naaldjes liggen. Nu is het wachten op de koppelingsset en dan kunnen de motor en bak er in. Deze zijn inmiddels schoongemaakt en nagekeken.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
Dank je voor het aanbod, maar ik heb er zelf genoeg. De lagerbusjes zitten er weer op evenals nieuwe stofhoezen aan de bakzijde en aan de wielzijde. De motor en bak zijn schoon, dus nu is het wachten op de koppelingsset om de zaak te kunnen monteren. Kan ik in de tussentijd nog even de motorsteunen en de ophanging van de dynamo in de lak zetten. Ik merkte bij het schoonmaken dat de gashendel bleef hangen. De asjes van de gasklep zaten een beetje vast. Dus dat moet ook nog verholpen worden. Werk zat komend weekend.