Starten
-
tim#16
- Geregistreerd lid
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Starten
Het contactslot vergrendelt de versnellingshandle (in de achteruit) en soms ook andersom. De sleutel kan er alleen uit als de handle in de achteruit staat, de handle een beetje heen en weer bewegen helpt soms, maar bij mijn '78 95 kan ik de sleutel soms ook moeilijk linksom draaien en er uit krijgen - slijtage & ouderdom denk ik...tim#16 schreef:....Waarom krijg ik mijn sleutel niet omgedraaid van mijn saab 96...
-
sabo
- Geregistreerd lid
Rijdend weggezet: maar in 10 jaar kan heel veel gebeuren. Denk niet dat je nu zomaar kunt gaan rijden. Vastzittende remmen, uitgedroogde rubbers en keerringen, vastzittend blok etc etc. Je kunt vanalles tegenkomen. Ook een geoxideerd slot. Je kunt er eens flink wat kruipolie in spuiten (geen gewone olie! die is veel te dik), een paar dagen laten staan en dan met het bewegen van de pook proberen de sleutel te draaien. Gebruik niet al te veel kracht. Oude sleutels zijn vaak erg dun geworden en breken zo af. Weet je trouwens zeker dat het de goede sleutel is?
-
innuendo_to
- Geregistreerd lid
Re: Starten
Bij mijn 96 moet ik de contact sleutel iets "omhoog" duwen in het contactslot om soepel om te kunnen draaien. Slijtage en ouderdom.....72sonett-III schreef:Het contactslot vergrendelt de versnellingshandle (in de achteruit) en soms ook andersom. De sleutel kan er alleen uit als de handle in de achteruit staat, de handle een beetje heen en weer bewegen helpt soms, maar bij mijn '78 95 kan ik de sleutel soms ook moeilijk linksom draaien en er uit krijgen - slijtage & ouderdom denk ik...tim#16 schreef:....Waarom krijg ik mijn sleutel niet omgedraaid van mijn saab 96...
-
tim#16
- Geregistreerd lid
-
tim#16
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Zie viewtopic.php?t=14592tim#16 schreef:... Ik denk dat ik het contactslot maar eens open ga schroeven.
-
sabo
- Geregistreerd lid