Diverse upgrade vragen

1967-1980
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timpie
Geregistreerd lid

Diverse upgrade vragen

Bericht door timpie » ma 11 feb, 2019 20:10

Nu de eerste regelmatigheidswedstrijden verreden zijn is het tijd om verdere upgrades aan de auto te doen.

Momenteel zit er een 1500 met weber 32-36 dgv carburator, simons uitlaat, pertronix,...

Er ligt een 1700 blok klaar om te upgraden, maar wat moet er best gebeuren om een soepele motor met iets meer kracht in lage toeren te hebben.

Andere nokkenas? Welke
Zuigers?
Andere klepveren?
Standaard koppeling of diafragma koppeling, originele plaat of versterkte? Ik heb wel al het originele lichte vliegwiel liggen (cfr de rally catalog)

Afbeelding

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Diverse upgrade vragen

Bericht door redmervand » ma 11 feb, 2019 20:19

Misschien hier eens kijken en informeren bij Joost?
viewtopic.php?t=154636

Gebruikersavatar
timpie
Geregistreerd lid

Re: Diverse upgrade vragen

Bericht door timpie » ma 11 feb, 2019 20:46

Top,

Had dit draadje gezocht maar vond het niet meteen.

Hier wel eerder rittensport dan snelheid. Misschien iets andere opbouw dan.

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Diverse upgrade vragen

Bericht door redmervand » ma 11 feb, 2019 21:15

Aan je foto dacht ik te zien dat het om snelheid ging ;-)
Dan is de auto van Joost wel wat extreem inderdaad

Gebruikersavatar
timpie
Geregistreerd lid

Re: Diverse upgrade vragen

Bericht door timpie » ma 11 feb, 2019 21:22

Dit was een special stage op snelheid, maar een regularity met een gemiddelde van 50 km/u is ook niet traag :D

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Diverse upgrade vragen

Bericht door reiernumans » ma 11 feb, 2019 23:06

Mega vette actiefoto wel, moet toch m'n pa eens zien te overtuigen aan oldtimer ritten mee te doen met z'n nieuwe aanwinst..

Plaats reactie