Beste Saabisten,
Ik heb bij een van mijn 96 V4 de versnellingsbak vervangen, en alles naar behoren gemonteerd. Vervolgens de accu erop, en bij het omdraaien van de sleutel geen enkel contact, cq geen lampje. Toen de accuspanning gecontroleerd is OK, evenals de massa. Kabel naar de startmotor heeft stroom. De zekeringen doorgemeten, waarbij normaal gesproken de laatste 4 van het rijtje 12 volt op moet staan, maar ook daar geen spanning gemeten, en dat is vreemd. Contactsleutel draait mooi rond, heeft het voorheen goed gedaan. Waar kan ik het nog in zoeken?
stroomprobleem.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: stroomprobleem.
Op de aansluiting van de accu naar de startmotor hoort ook een dikke grijze draad te zitten. Van de starter gaat deze naar de spanningsregelaar en vandaar rechtstreeks naar de zekeringenkast. Als je wel stroom hebt bij de starter en niet bij de zekeringen, dan is die grijze draad ergens onderbroken of niet aangesloten.
-
Westef
- Geregistreerd lid
Re: stroomprobleem.
Beste Ronnes,
Bedankt voor de reactie, je zat in de goede richting. Een van de 2 dikke grijze draden,die naar de dynamo lopen, bleek geen contact te maken, nieuw schoentje erop en probleem opgelost.
Bedankt voor de reactie, je zat in de goede richting. Een van de 2 dikke grijze draden,die naar de dynamo lopen, bleek geen contact te maken, nieuw schoentje erop en probleem opgelost.