Kachelkraan
-
Luud
- Donateur (8x)

Kachelkraan
3 jaar gleden een nieuwe kachelkraan geplaatst in de 96 i.v.m. lekkage. Afgelopen week een toertje door Limburg en de dag erna lag er een redelijke plas onder de auto. Bleek koelvloeistof te zijn en wederom bleek de kachelkraan te lekken. Op het forum las ik dat er revisie-setjes te koop zijn, doch gezien lekkage van de kraan vaker voorkomt, maar besloten om een eigen ,,modificatie" te maken in de vorm van een normale kachelkraan. Beetje hobby, beetje passen en meten, klaar en het werkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Kachelkraan
Mooi...
Waar komt die kraan vandaan?
Originele nieuwe is ook nog wel te krijgen, maar >100 euro.
Waar komt die kraan vandaan?
Originele nieuwe is ook nog wel te krijgen, maar >100 euro.
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Kachelkraan
Hoi, kachelkraan is als vervanger voor Volvo, die overigens dezelfde type kraan gebruikt als Saab. Diverse leveranciers die Volvo en Saab onderdelen verkopen, kunnen hem leveren. O.a.:
https://lucacarmods.com/shop/interieur/ ... 0-240-260/
https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-p ... -8086.html
https://allesvooruwvolvo.nl/kachelkraan ... atief.html
https://lucacarmods.com/shop/interieur/ ... 0-240-260/
https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-p ... -8086.html
https://allesvooruwvolvo.nl/kachelkraan ... atief.html
-
Woodybouwt
- Donateur

Re: Kachelkraan
Dat is een goede optie, want mijn kraan laat altijd wat warm water door als die dicht staat. Maar misschien is dat bij alle kranen van de 95/96 zo.
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Kachelkraan
Ik las op het forum dat de kranen van de 95 en 96 inderdaad makkelijk kunnen lekken. Een druppeltje zou ik mee kunnen leven, maar hier stond een plasje koelvloeistof onder de auto. Incl. versnellingsbak en vloerplaat die goed nat waren.
@ Originele nieuwe is ook nog wel te krijgen, maar >100 euro.
Klopt, maar gezien de reacties op het forum over lekkage en we de auto minimaal in de winter gebruiken, gekozen voor dit alternatief. Heb meteen een op reserve, mocht de verwarming bij de 90 of 95 ook lekkage-kuren krijgen.
@ Originele nieuwe is ook nog wel te krijgen, maar >100 euro.
Klopt, maar gezien de reacties op het forum over lekkage en we de auto minimaal in de winter gebruiken, gekozen voor dit alternatief. Heb meteen een op reserve, mocht de verwarming bij de 90 of 95 ook lekkage-kuren krijgen.
-
Woodybouwt
- Donateur

Re: Kachelkraan
Vorige week deze kraan ook besteld en geplaatst. Werkt perfect en als ik koude lucht wil, dan krijg ik die ook. De originele (wel vervangen) lekte dus intern warm water en zo kwam er ook op de koude stand warme lucht uit de gaten.
Goede tip. Bedankt
Goede tip. Bedankt