[opgelost]dimlicht en grootlicht doen het niet meer.. saab96

1967-1980
Plaats reactie
marcone
Geregistreerd lid

[opgelost]dimlicht en grootlicht doen het niet meer.. saab96

Bericht door marcone » vr 11 aug, 2006 13:45

Hoi

Sinds gisteren heb ik geen "gewoon" licht meer, en het grote licht werkt ook niet meer. Als ik nu het licht aan doe branden alleen de kleine witte lampjes (weet niet hoe ze heten). Er is geen zekering kapot, en als ik het licht aandoe hoor ik ook ergens een relais tikken.

wat nu? het is zo donker op de weg ;-)

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 12 aug, 2006 9:57

Je hebt niet toevallig nog een relais liggen? Plug je even de stekkers om. Doet de zaak het dan, dan is het duidelijk.
Of je moet even bij me langs komen (ongeveer 40 km naar Echt). Ik heb nog een relais liggen.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: dimlicht en grootlicht doen het niet meer.. help.. saab9

Bericht door 72sonett-III » ma 14 aug, 2006 1:00

marcone schreef:...Als ik nu het licht aan doe branden alleen de kleine witte lampjes (weet niet hoe ze heten). Er is geen zekering kapot,
Heb je de zekeringen even rondgedraaid in de houder? Door lichte corrosie maken de zekeringen soms geen contact.

Het relais is van precies hetzelfde type als o.a. gebruikt in de 900, dus geen probleem om een nieuwe te vinden.
Afbeelding

marcone
Geregistreerd lid

dank je!

Bericht door marcone » do 14 dec, 2006 2:29

heel erg sorry dat ik nu pas weer reageer. Het is inmiddels opgelost..ik heb alle bedrading vervanging, rammelde aan alle kanten. Nu werkt alles weer!

Ik heb wel een zeer dringend nieuw probleem:

eergisteren (12-12-06) heb ik mijn rechterachterlicht kapot gereden.. zucht.. maar, mijn saab moet de 22ste gekeurd worden. Heeft er iemand toevallig zo'n achterlicht liggen?
groet!

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » do 14 dec, 2006 16:46

Had je dit ook niet al gevraagd bij "onderdelen gevraagd"? Ik heb er dus nog een liggen. Stuur maar 'n pbtje als je interesse hebt.

marcone
Geregistreerd lid

licht..

Bericht door marcone » do 14 dec, 2006 16:54

Hoi Sabo

klopt, ik heb je zojuist weer een pb gestuurd. gisteren ook.. zou het kunnen dat het niet werkt hier op mijn Mac?

Plaats reactie