Een Saab bij Autobeitserij Holland
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Een Saab bij Autobeitserij Holland
In een klassiekerblaadje zag ik een advertentie voor het beitsen van auto's.
Op de foto zag ik tot mijn verbazing een 96 uit de afbeit getakeld worden.
Hier enkele foto's van deze kostbare anti roest behandeling:
http://www.autobeitserij.nl/fotoalbum/m ... ab/&var2=0
Iemand van het forum??
Ioanum
Op de foto zag ik tot mijn verbazing een 96 uit de afbeit getakeld worden.
Hier enkele foto's van deze kostbare anti roest behandeling:
http://www.autobeitserij.nl/fotoalbum/m ... ab/&var2=0
Iemand van het forum??
Ioanum
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Nog een foto van een "nabehandeling"
http://www.autobeitserij.nl/fotoalbum/m ... JPG&var2=0
Ziet er strak uit al had ik voor de behandeling de hele Saab gelast op plekken die verrot waren.
Ioanum
http://www.autobeitserij.nl/fotoalbum/m ... JPG&var2=0
Ziet er strak uit al had ik voor de behandeling de hele Saab gelast op plekken die verrot waren.
Ioanum
-
klaasj
- Donateur (8x)

ik zie aan het comentaar bij de foto dat ie in 2005 is toegevoegd. die jubileum loopt nog wel een paar jaar rond denk ik. lijkt me geweldig om zo met restaureren te kunnen beginnen. dan is het ook eenmalig goed. tja de kosten zullen niet gering zijn. schatting 2000 euro complete auto. we komen er wel achter. feit is natuurlijk dat je auto niet weer door roest van de weg komt. mooi werk voor een collectersitem. 
-
klaasj
- Donateur (8x)

even gebeld. het beitsen kost bij benadering 1700 euro. losse delen. 100 euro. dus een deur. motorkap etc. het volledig na de tijd behandelen met een roestwerende coatingbad, is voor een complete auto ook 1700 euro bij benadering. dus complete auto beitsen en coaten reken maar uit slordige 4000 euro. maar dan is ie ook helemaal toppie. 
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
maus
- Geregistreerd lid
Een auto moet je niet laten verzinken, geeft problemen. Hun bieden na het beitsen een KTL behandeling aan. Dit is zeker zo goed als verzinken, in veel gevallen beter.
De auto wordt eerst chemisch ontlakt. Daarna wordt deze gebeitst.
Beter is om de auto kaal te laten stralen(kan niet altijd met dun plaatwerk) of thermisch te laten ontlakken(wederom dun plaatwerk moeilijk, ontlakken en beitsen gebeurd met zuur. In het procesbad zitten beitsremmers bedoeld om de reactie te vertragen. In alle dubbelingen en felsnaden zal zich beitsvloeistof ophopen wat niet te verwijderen is met spoelen, concreet zal deze doorreageren en ontstaat hier alsnog roest. Na het KTL dompelproces is de auto goed roestwerend (epoxy), maar niet alle holle ruimtes worden op deze manier goed gelakt, is technisch niet mogelijk, dus alsnog inwendig behandelen.
Het is wel zo dat de aanbieder een van de beste aftermarketsystemen aanbied met ktl voor de eindlaag, maar zou hem zelf nooit chemisch laten ontlakken
De auto wordt eerst chemisch ontlakt. Daarna wordt deze gebeitst.
Beter is om de auto kaal te laten stralen(kan niet altijd met dun plaatwerk) of thermisch te laten ontlakken(wederom dun plaatwerk moeilijk, ontlakken en beitsen gebeurd met zuur. In het procesbad zitten beitsremmers bedoeld om de reactie te vertragen. In alle dubbelingen en felsnaden zal zich beitsvloeistof ophopen wat niet te verwijderen is met spoelen, concreet zal deze doorreageren en ontstaat hier alsnog roest. Na het KTL dompelproces is de auto goed roestwerend (epoxy), maar niet alle holle ruimtes worden op deze manier goed gelakt, is technisch niet mogelijk, dus alsnog inwendig behandelen.
Het is wel zo dat de aanbieder een van de beste aftermarketsystemen aanbied met ktl voor de eindlaag, maar zou hem zelf nooit chemisch laten ontlakken
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
Re: Een Saab bij Autobeitserij Holland
Het is inmiddels ruim 10 jaar later, zijn er nu meer ervaringen omtrent het restaureren van een complete body?
-
albertk
- Donateur (3x)

Re: Een Saab bij Autobeitserij Holland
In dit topic: viewtopic.php?f=4&t=106646 wordt mijns inziens een zeer degelijke en toekomstbestendige restauratie van een 900 cabriolet uitgevoerd. Plaatwerk soda stralen, roest glasstralen, auto geheel in de epoxy, gepuntlast plaatwerk daar waar verdacht open maken en er in stralen enz. enz. enz. Interessant om te lezen.