koppeling V4
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
koppeling V4
Beste mede-saabers,
Gezien het feit dat de V4 ook in de transit en taunus heeft gelegen, is het dan ook zo dat een koppelings(set)
van deze auto in de saab past? op het oog ziet deze plaat er behoorlijk hetzelfde uit, wellicht dat de splines van de bak anders zijn?? iemand dit al eens ooit uitgeprobeerd, ik vind een koppelingsset voor ca 400 euro echt te gek qua prijs, ik heb nog een kompleet blok met bak staan, dus stel dat een taunus/transitplaat niet past, dan ga ik eerst dit proberen. (ik sleutel best graag)
een saabgroet aan allen
Gezien het feit dat de V4 ook in de transit en taunus heeft gelegen, is het dan ook zo dat een koppelings(set)
van deze auto in de saab past? op het oog ziet deze plaat er behoorlijk hetzelfde uit, wellicht dat de splines van de bak anders zijn?? iemand dit al eens ooit uitgeprobeerd, ik vind een koppelingsset voor ca 400 euro echt te gek qua prijs, ik heb nog een kompleet blok met bak staan, dus stel dat een taunus/transitplaat niet past, dan ga ik eerst dit proberen. (ik sleutel best graag)
een saabgroet aan allen
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Re: koppeling V4
Ik kan me niet heugen ooit ook maar ergens gelezen te hebben dat het past, dus ga er van uit dat het antwoord nee is. Maar koop er anders een en probeer het uit. Misschien is het een zaak van alleen maar een aangepast druklager.
Alex
Alex
-
Reinn
- Geregistreerd lid
Leuke vraag, maar het past echt niet zowel plaat als drukgroep en druklager ook het vliegwiel is anders.
Een plaat voor 400 euro is een belachelijke prijs.
succes rein.
Een plaat voor 400 euro is een belachelijke prijs.
succes rein.
-
Reinn
- Geregistreerd lid
Kom voor goede en betaalbare onderdelen naar de Markt in Veenendaal
ik breng een mooie verzameling onderdelen mee, ook koppeling sets voor
kleine prijzen. tot 10 Oktober.
ik breng een mooie verzameling onderdelen mee, ook koppeling sets voor
kleine prijzen. tot 10 Oktober.
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
ik heb laatst een hele berg onderdelen gekocht, waaronder een motor kompleet met bak, ook nog met een goede koppelingset,
deze laat ik momenteel opnieuw klinken met nieuwe voering zodat deze weer helemaal in orde is.
een koppeling opnieuw voorzien van voering kost trouwens maar iets van 60 euro.
toch dank voor het meedenken
deze laat ik momenteel opnieuw klinken met nieuwe voering zodat deze weer helemaal in orde is.
een koppeling opnieuw voorzien van voering kost trouwens maar iets van 60 euro.
toch dank voor het meedenken
-
turbopilot
- Donateur (7x)

dan heb je het over de plaat
maar hoe is het met de drukgroep
druklager
uitglubberde gafel
toplager
druklager
uitglubberde gafel
toplager
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Vaak zijn de 6 demperveren in de plaat ook ingevreten.
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
druklager nieuw,turbopilot schreef: ↑vr 18 sep, 2020 21:32dan heb je het over de plaat![]()
druklager
uitglubberde gafel
toplager
drukgroep geen slijtage te zien, alle vingers nog recht en zonder roest.
gaffel niet uitgelubberd
en toplager ziet er ook nog goed uit, zonder noemenswaardige speling, dus dat komt wel goed denk ik zo
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
dat is inderdaad met mijn huidige koppeling zo, die schokt dus ook behoorlijk.72sonett3 schreef: ↑vr 18 sep, 2020 21:37Vaak zijn de 6 demperveren in de plaat ook ingevreten.
deze plaat ziet er echter nog zeer goed uit. opnieuw voeren was niet per se nodig, maar meer een just to be sure.