Oliedruk meter/sensor
-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
Oliedruk meter/sensor
Beste medeforumers,
Ik wil een oliedrukmeter monteren. Daarvoor moet ik uiteraard ook een geschikte sensor te hebben. Hiervoor wil ik de aanwezige sensor voor het aanwezige lampje te vervangen door een sensor welke druk (en het aanwezige lampje) registreert. Weet iemand welke draadmaat (of type sensor) gebruikt moet worden? Betreft een 72’er.
Ik wil een oliedrukmeter monteren. Daarvoor moet ik uiteraard ook een geschikte sensor te hebben. Hiervoor wil ik de aanwezige sensor voor het aanwezige lampje te vervangen door een sensor welke druk (en het aanwezige lampje) registreert. Weet iemand welke draadmaat (of type sensor) gebruikt moet worden? Betreft een 72’er.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Oliedruk meter/sensor
Ik ben dat toevallig ook aan het uitzoeken en kwam uit op 1/4-18 NPTF. Ofwel deze
Kan iemand dat bevestigen?
Kan iemand dat bevestigen?
-
Alex B
- Geregistreerd lid
T-stuk er tussen zetten, dan kan je de sensor voor het waarschuwingslampje ook blijven gebruiken.
Alex
Alex
-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
Is ook een oplossing. De draadmaat, zoals door Tjøørd genoemd, kan ik aanhouden?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Sommige drukopnemers hebben 2 contacten, 1 voor het analoge druksignaal en 1 schakelcontact voor het lampje. Een T-stuk is dan niet nodig.
-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hij ziet er niet veel anders uit dan de Equus sensor en die past probleemloos onder de benzinepomp.
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
En dan moet de Weerstandswaarde: 10 - 184 Ohm ook bij de meter passen. De ene VDO is de andere niet!
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
En met contact voor lampje moet je deze hebben. https://vdo-webshop.nl/nl/druksensoren/ ... 90906.html
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Dit weekend een VDO-sensor gemonteerd met een kort verloopstukje en dat past inderdaad precies onder de benzinepomp:72sonett3 schreef: ↑zo 09 aug, 2020 21:48Hij ziet er niet veel anders uit dan de Equus sensor en die past probleemloos onder de benzinepomp.

-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
]ahh, ziet er goed uit. Ik houd deze in gedachten.
Ik ben bezig om het dashboard in mijn 96 te verbouwen. Het originele dashboard zag er niet meer uit. In de loop van de jaren zijn er allerlei gaten in geboord voor aanstekers, meters en weet ik allemaal wat.
Na de demontage van het dashboard zag ik een aantal kabeltjes waarvan de kern te zien waren.
Ik ben nu eerst bezig om hier orde in te scheppen.
Ik heb via via een tellerplaat van een Monte Carlo gekocht, en heb een aantal Saab meters aangeschaft. Tevens een toerenteller, niet een Saab meter, maar past er wel heel mooi bij (vind ik dan hè), daarna bezig met een oliedrukmeter.
[attachment=0]00F38CF9-00B4-400B-A599-89FDB04DC831.jpeg[/attachment
Ik ben bezig om het dashboard in mijn 96 te verbouwen. Het originele dashboard zag er niet meer uit. In de loop van de jaren zijn er allerlei gaten in geboord voor aanstekers, meters en weet ik allemaal wat.
Na de demontage van het dashboard zag ik een aantal kabeltjes waarvan de kern te zien waren.
Ik ben nu eerst bezig om hier orde in te scheppen.
Ik heb via via een tellerplaat van een Monte Carlo gekocht, en heb een aantal Saab meters aangeschaft. Tevens een toerenteller, niet een Saab meter, maar past er wel heel mooi bij (vind ik dan hè), daarna bezig met een oliedrukmeter.
[attachment=0]00F38CF9-00B4-400B-A599-89FDB04DC831.jpeg[/attachment
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Goh.....en wie had ik laatst aan de lijn over.........originaliteit!!!!????
Hahahaha, "geintje" goed bezig.
Hahahaha, "geintje" goed bezig.
-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
Ja Jaap, je hebt gelijk
Tot op zekere hoogte mag er ook ruimte zijn voor creativiteit...
Overigens het origineel dashboard ligt in de garage, dus met het terugplaatsen ervan is het weer zoals het was.
Overigens het origineel dashboard ligt in de garage, dus met het terugplaatsen ervan is het weer zoals het was.