Voorstellen.. En meedenkers gezocht☺ Carb. etc.

1967-1980
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Voorstellen.. En meedenkers gezocht☺ Carb. etc.

Bericht door 72sonett3 » zo 01 nov, 2020 20:07

lopezdijkstra schreef:
zo 25 okt, 2020 18:23
... Is het inderdaad zo makkelijk om het dashboard er uit te halen met een paar schroeven aan de zijkant er uit te halen?
In het midden achter het dashbord zit ook nog een beugel met een schroef op het brandschot.
... bedrading voor stoelverwarming??? Waar zit die knop?
Geen knop, in de bestuurderstoel zit een klein rond thermoschakelaartje, maar vaak is de verwarmingsdraad ergens gebroken en dan werkt de verwarming niet meer.
... De hoeken van de raamrubbers zijn ook niet geheel droog. Beetje roest maar niets schokkend. Waar moet ik dit probleem volgens jullie zoeken?
Inderdaad de onderste raamhoeken zijn vaak doorgeroest onder het rubber. Het kan ook lekken langs de ruitenwisserasjes. Haal het dashbordkastje er eens uit, dan kun je de rechterhoek en het asje beter bekijken en zet de tuinslang er maar op.

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » zo 01 nov, 2020 21:20

Dankjewel voor de tips ik neem ze ter harte.!

Dashboard is er inmiddels uit. Dacht wel eerst dat de 2 kleine schroefjes aan de zijkant de 'grote' bevestigingsbouten waren die zich in de deurpost bevinden. Beetje bij beetje geeft ze haar geheimen prijs.

De stoel. Ik zal kijken of er stroom op staat misschien kan ik er verwarmingsmatjes in zetten. Kijken of de thermo schakelaar nog werkt. Leuk projectje voor de toekomst☺

Water op de vloer +/- een 1 liter. Ik kan me haast niet voorstellen dat al dat water via de raamhoeken is binnen gekomen. Als het echt boosdoener nummer 1 is hoor ik dat graag! Ik zal kijken of ik het onder de rubbers helemaal kan vol kitten.Kan het ook zijn als de deurrubbers niet aansluiten dat langs die weg veel water naar binnen komt? De hemel ziet er mooi uit dus heb niet het idee dat er boven langs iets lekt.

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » di 03 nov, 2020 19:30

En we hebben een infotainment systeem... Saab rijden is net een beetje lekkerder met goede soul op de achtergrond☺

Afbeelding

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » vr 13 nov, 2020 18:53

Nu is er toch wel sprake van een twight light zone mysterie..., Waar komt al het water vandaan....... :shock:

-Inteieur eruit gehaald. Alle dreunplaten verwijderd... en ja hoor in de wielkast onder de dreun plaat naast de pedalen een groot gat! Plaatje gemaakt, dicht gelast en voor de zekerheid dicht gesmeerd me een laagje epoxy en voila 8)

-Voor de zekerheid en eerlijk gezegd leek het me wat overdreven van mezelf. Het intereur niet terug geplaast alleen de stoelen. Met het idee ik ga eerst checken of de boel droog blijft tijdens het rijden.

Ik ging vanmiddag kijken en de de V groeven op de bodemplaat aan weerskanten behalve de middelste stonden weer vol water! En de auto staat al die tijd geparkeerd. Onder de bank is het paatwerk kurkdroog. Zijkanten dorpels ook. En aan de voorkant onder het daschbord zag ik ook geen water. Plafon nergens waterschade of kringen.. Dus tja...

Het is een Saab en geen Spa bron dus waar komt al dat water vandaan? Wie heeft een ssuggestie? Het enigste wat ik nu kan bedenken is dat ik met wc papier alles rondom afplakken :-S+

Foto is hoe ik het vorige weeek aantrof.
Afbeelding

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 13 nov, 2020 21:05

Mogelijke verdachten:
- voorruitrubber
- luchtinlaat onder de voorruit

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » vr 13 nov, 2020 21:14

Maar als het de voorruitrubber is dan zou het karton en de "vilt/demping" in de voetenbak toch ook kletsnat zijn? Luchtinlaat waar zou het water dan uitkomen? Het is al gauw 40cl wat in het vloer profiel ligt aan water.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 13 nov, 2020 23:47

Zet eens een tuinslang op de 96, is waarschijnlijk de snelste manier om het lek te vinden.

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » za 14 nov, 2020 0:18

Ja wijs... dank voor het meedenken! Ik ga dat morgen maar eens doen. :D

lopezdijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door lopezdijkstra » za 14 nov, 2020 20:36

We hebben er de tuinslang op gezet en zoveel mogelijk aan de kant geschoven aan karton en vilt. Nou ... de waterdruppels kwamen echt onder het dashboard vandaan druppelen. Normaal gesproken zou dat achter het karton vallen. Fijn te weten dat mijn Saab niet een soort onverklaarbare huilende Maria is. :D
Voordat ik er alles uit ga slopen, leg ik zoals eerdere adviezen ( :oops:) mijn geld ook in op het raamrubber. Ik zit er aan te denken om alles onder het raamrubber maar eerst eens helemaal dicht te kitten en dna pas verder te kijken. De ruitewisser asjes heb ik aangedraait zodat er meer spanning op de rubbers is gekomen... Helaas regent het nu teveel dus eerst effe wachten. :|

Plaats reactie