Bout balansas-poelie

1967-1980
Plaats reactie
Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bout balansas-poelie

Bericht door Luud » za 14 nov, 2020 21:42

Hoi,
Ik ben begonnen met een V4 blok te inspecteren en een vraag wil ik toch hier stellen:( en ik denk nog wel meer... :) )
Hoe kan ik de bout van de balansas-poelie het beste losdraaien zonder het balansas-tandwiel geweld aan te doen.
20201110_193800.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

yellow-sonett
Geregistreerd lid

Re: Bout balansas-poelie

Bericht door yellow-sonett » zo 15 nov, 2020 8:27

Je zet een klem op je vliegwiel, zo een blokje met vertanding is handig voor nog vele klusjes, een klemtang kan natuurlijk ook.
Of je steekt een lange stevige schroevendraaier door je poelie en zorgt dat ie klem komt te zitten onder de carterrand of de waterpomp. Veel succes!

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Bout balansas-poelie

Bericht door Luud » zo 15 nov, 2020 20:32

Dank voor je reactie. Ik heb idd een ijzeren staafje tussen de poelie en de carterrand gestoken en toen de bout losgedraaid. Verder de carb verwijderd en de kleppendeksels. Van drie kleprubbertjes (wat ik zo kon zien) lagen stukjes onder het kleppendeksel.....zo wie zo nieuwe gaan monteren.
Eerst een vliegwiel erop en startmotor en dan compressie meten. Wat positief is, de balansas speling op het tandwiel is minimaal. Ik heb bij een ander blok gekeken en hier heeft de balansaspoelie meer speling.

Plaats reactie