andere stoelen in de 96

1967-1980
Plaats reactie
Wouter96
Geregistreerd lid

andere stoelen in de 96

Bericht door Wouter96 » wo 08 apr, 2020 10:00

Beste mede saabers,

Ik zat al een tijdje te dubben over de stoelen in mijn 96, ze waren al niet supermooi meer en echt lekker zitten vind ik ze ook niet, ook de rare schuine houding richting pedalen en stuur stond me niet aan, kortom: tijd voor andere.

Ik heb een groen leren Renault megane cabrio interieur op de kop getikt en de bestuurdersstoel netjes, recht voor het stuur gezet, wat scheelt dit in comfort zeg,
ik ken de auto bijna niet meer terug, echt een aanrader, het heeft wel wat las en slijpwerk nodig, maar is zeker goed te doen (voor mijzelf in ieder geval),
meteen hoogteverstelling, lendesteunverstelling, zelfs de hoofdsteunen in hoogte en dikte verstelbaar, echt heerlijke stoeltjes,
ik heb de stoelen ook recht voor het stuur gezet, dus nu zit ik ook niet meer met mijn linkerschouder vast tegen de deur aan.

hierbij wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: andere stoelen in de 96

Bericht door turbopilot » wo 08 apr, 2020 10:20

gatver ;-(+

pak dan stoelen uit een 90 99 of 900 :wink:

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » wo 08 apr, 2020 16:03

ook die zitten niet lekker genoeg naar mijn mening.

5446gbv4
Donateur
Donateur

Bericht door 5446gbv4 » wo 08 apr, 2020 19:43

Frans comfort :-) Heb je ook foto's van het laswerk?
En dan te bedenken dat ik werd verketterd omdat ik stoelen uit een later my met hoofdsteun in mij 68 model heb geplaatst. Maar dat meer voor de veiligheid.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » wo 08 apr, 2020 23:06

Zowel liefhebbers die voor origineel gaan als volledig custom kan ik wel waarderen. Ronde stoelen bij een rond model.

Bewust Megane stoelen gekozen ivm de maat oid of had je die toevallig nog liggen?

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » do 09 apr, 2020 8:51

5446gbv4 schreef:
wo 08 apr, 2020 19:43
Frans comfort :-) Heb je ook foto's van het laswerk?
En dan te bedenken dat ik werd verketterd omdat ik stoelen uit een later my met hoofdsteun in mij 68 model heb geplaatst. Maar dat meer voor de veiligheid.
Hihi, idd frans comfort, Ik heb geen foto's gemaakt van het laswerk, maar ik moet de bijrijdersstoel nog doen, dus dan zal ik ook gelijk wat fotootjes maken van de aanpassingen. :)

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » do 09 apr, 2020 8:55

davidd schreef:
wo 08 apr, 2020 23:06
Zowel liefhebbers die voor origineel gaan als volledig custom kan ik wel waarderen. Ronde stoelen bij een rond model.

Bewust Megane stoelen gekozen ivm de maat oid of had je die toevallig nog liggen?
ik heb wel bewust megane stoelen gekozen, met name vanwege de zijdelingse steun en het feit dat deze wat breder zijn dan een normale stoel,
ik heb zelf een vrij brede bouw, en dan zitten gewone stoelen al snel niet heel fijn.

de megane stoelen waren in ieder geval groen(dat was een eis), want ik wil ze nog een keer helemaal behandelen en de originele saabkleur verven,
en ik heb ze vantevoren ingemeten en dat zou moeten gaan passen, (wat het dus ook doet)

dus de megane stoelen zijn wat onorthodox misschien, maar zeker een bewuste keuze.

op naar de bijrijdersstoel erin maken :)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 09 apr, 2020 9:46

uffepuffe heeft in zijn rally saab stoelen uit een 9-5 aero , moet zeggen ziet er gaaf uit.

en ja er zit verschil in een 99 99 99 en 99 stoel of 900 900 900 en 900
goed matje eronder, extra vulling. op zitvlak en in de rug, geeft een wereld van verschil

persoonlijk vindt ik Frans (Renault) te zacht en duits (BMW) te hard,

hetzelfde geld voor leer, in de winter te koud en in de zomer te warm

maar ja smaak en keus daar is iedereen vrij in

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » wo 22 apr, 2020 11:45

Zoals beloofd, wat foto's van het laswerk en het eindresultaat.
alle strips/steuntjes heb ik gemaakt van 5mm dikke stalen strip, dat breekt dus echt niet meer af :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » zo 26 apr, 2020 17:26

Wij rijden met 9-5 Vector stoelen in één van onze 96's. Zit perfect en relatief eenvoudig in te bouwen met behoud van originele bevestiging strips op de bodem.

5446gbv4
Donateur
Donateur

Bericht door 5446gbv4 » di 28 apr, 2020 21:09

Ik vind het resultaat helemaal niet gek. Zeker nu de 2e stoel er ook in zit. Dank voor de foto's

gewoonikke
Geregistreerd lid

Bericht door gewoonikke » wo 29 apr, 2020 0:15

Dat ziet er comfortabel uit, in de juiste kleur geverfd zal ook nog veel doen, vind het best een nette aanpassing 8)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 12 jan, 2021 0:26

jota schreef:
zo 26 apr, 2020 17:26
Wij rijden met 9-5 Vector stoelen in één van onze 96's. Zit perfect en relatief eenvoudig in te bouwen met behoud van originele bevestiging strips op de bodem.
Kan er ook eenvoudig een 900 classic stoel in (nieuwe rail stoel heb ik staan)

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 13 jan, 2021 17:45

Ja, ik heb stoelen uit een my'80 EMS of Turbo. Moest aan de bestuurderskant wel de beugels voor de hoogteverstelling die achter onder de rails uitsteken afzagen.

Alex

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 13 jan, 2021 19:22

Alex B schreef:
wo 13 jan, 2021 17:45
Ja, ik heb stoelen uit een my'80 EMS of Turbo. Moest aan de bestuurderskant wel de beugels voor de hoogteverstelling die achter onder de rails uitsteken afzagen.

Alex
Volgens mij kun je dan ook de beugels van de onderkant overzetten , wel bij hoog voor hoog
Dus de stoelen met de hoge vaste hoofdsteun

Plaats reactie