maat en draad wielbouten 96V4

1967-1980
Plaats reactie
Lo Bouwens
Donateur
Donateur

maat en draad wielbouten 96V4

Bericht door Lo Bouwens » wo 27 jan, 2021 15:30

Weet iemand de exacte diameter en schroefdraad van de wielbouten voor de soccer balls? Ik wil een soort "richt-pin" maken van een stuk draadeind om de velgen makkelijker op hun plaats te krijgen (zeker in het donker onderweg...).

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: maat en draad wielbouten 96V4

Bericht door 72sonett3 » wo 27 jan, 2021 16:54

Lo Bouwens
Donateur
Donateur

Bericht door Lo Bouwens » wo 27 jan, 2021 17:52

Alweer reuze bedankt, lekker snel gereageerd. Ik ga proberen ergens een 9/16 tapeind of een bout van ong. 7 cm te kopen waar ik de kop afzaag zodat ik een richt-pin kan maken voor de soccer ball velgen. Helaas moet je dit soort specifieke bouten of draadeinden altijd met minstens 25 tegelijk kopen, en ik heb aan één genoeg. Of er zouden meer Saab 96 rijders moeten zijn die ook zo'n richt-pin willen maken, dan kunnen we ze delen. Maar ik ga eerst maar eens op zoek. Ik heb al van een gewone wielbout de kop op dikte afgeslepen, maar dat is toch niet echt ideaal, en ook aan de korte kant.

Lo Bouwens
Donateur
Donateur

Bericht door Lo Bouwens » wo 27 jan, 2021 18:45

Nog even op internet gezocht. Ik denk dat deze Volvo bout bruikbaar zou kunnen zijn. Hij is voor een silent bloc achter, maar als de kop eraf is, zou hij bruikbaar kunnen zijn. En je hoeft er geen tientallen van te kopen...
zie: https://volvoonderdelen.com/bolt-silent ... gkQAvD_BwE

Plaats reactie