Handboek gegevens SOLEX 32 TDID

1967-1980
Plaats reactie
Jan Bert
Geregistreerd lid

Handboek gegevens SOLEX 32 TDID

Bericht door Jan Bert » zo 24 dec, 2006 16:45

Uit mijn werkplaatshandboek ben ik de bladzijden over de solex registercarburateur kwijt!! Wie kan mij helpen aan een paar kopieen.
Is er iemand die ervaring heeft met nieuwe pakkingen? Ik denk erover om ze maar zelf te gaan maken omdat ik ze tot nu toe nergens kan vinden. Het membraam van de acceleratiepomp is ook niet al te best meer. Idee? In het onderdelenmagazijn ben ik ook niet verder gekomen.[[/b]

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 26 dec, 2006 23:43

Verkeerde actie; je bent de pagina's al kwijt, zorg nu ook dat je die Solex kwijt raakt en vervangt door een Weber. Je leven zal er een stuk beter gaan uitzien 8) . Voor een Weber zijn tenminste nog reserveonderdelen te krijgen.

Alex

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 27 dec, 2006 1:16

hoi

cppb of zoiets verkoopt setjes het enige wat daarvan goed past is de dekselpakking (kost maar een euro ex verzendkosten altijd doen), de rest lijkt nergens op

brezan verkoopt een pakkingset met verschillende diktes papier als je een middag rustig de tijd neemt met wat boortjes etc. maak je van die solex weer een goede carburateur waar je auto af fabriek op afgesteld is en loopt hij weer razend goed mocht er speling op je gasklepas zitten boor je die wat op en zet je er een bronzen lager in van een starter van een bosch 1.5cc tot 5.8 cc propmotortje (modelbouw) kost 1 euro 25 cent
kost wat zweet en tranen maar dan heb je ook wat )leuk voor een saaie dag)

wel na een paar loopuren ff de boutjes en moeren natreken die pakkingen zetten wat uit

voor het membraamrubber van je acceler.pomp is een oude fietsband uitermate geschikt is je dat teveel werk dan ff langs de ladaboer passen ook

die vervangende carb. allemaal leuk en aardig maar komen alle te kort

mvg bert

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 27 dec, 2006 1:49

Kijk dat noem ik nu eens creatief! :bluethumb:

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » wo 27 dec, 2006 2:23

Ik wilde het net zeggen! Hulde voor zoveel creativiteit en uitzoekerij! Ik zie dat graag in de sleutelaar aan oldtimers ;)

Jan Bert
Geregistreerd lid

Bericht door Jan Bert » wo 27 dec, 2006 13:37

Inderdaad, ik wil geen weber vooralsnog. Veel interressanter om die solex weer goed te krijgen. Ik probeer de pakkingen zelf te maken. De asjes zijn nog wel goed. Een goede schoonmaakbeurt kan ook geen kwaad. Alleen de afstelling van de vlotter weet ik niet meer.
Mijn andere auto (2CV) is net weer helemaal in orde. (daar is alles wel van te krijgen, dus minder uitdagend) zodat er tijd is voor de Saab.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Handboek gegevens SOLEX 32 TDID

Bericht door 72sonett-III » wo 27 dec, 2006 14:12

Jan Bert schreef:... nieuwe pakkingen? ...membraam van de acceleratiepomp is ook niet al te best meer.
Bij BCCP hebben ze een reparatieset voor een Pierburg (=Solex) carb waar o.a. een acc. pomp membraan in zit voor de Solex 32TDID.

Afbeelding
Zie ook viewtopic.php?t=10062 en
viewtopic.php?t=10349

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 27 dec, 2006 16:58

hoi
BCCP
yep die bedoelde ik

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » do 28 dec, 2006 13:59

Als je me even via een pb-tje je email stuurt dan zend ik je een scan van de doorsnee van de solex 32-32 TDID.

Plaats reactie