weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?

1967-1980
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?

Bericht door turbopilot » za 22 mei, 2021 0:06

Welk luchtfilter?
En zet de choke kleppen eens een keer vast, om te proberen.

Onder de 96 heb ik ook een Simons, maar dat is het eigenlijk net niet.
Je moet eigenlijk naar een V die onder bij het gaspedaal bij elkaar komt en verder gaat.

Sweet speed had deze tijdens het treffen in de aanbieding, maar ik wil nog een slag dikker
Down pipe van een Renault 4 , nu zullen jullie wel denken R4 :-S+ , maar je krijgt er 1 aan elke kant :wink:

Dan kun je daar een moer lassen voor een afr meter, vraag Erikjan maar eens

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » za 22 mei, 2021 19:01

hightower schreef:
vr 21 mei, 2021 21:55
enige is dat hij zich lijkt te verslikken bij wegrijden, dat krijg ik nog niet onder controle. Iemand suggesties gr Rudi
Als je bij weinig toeren gas geeft kan ie even inhouden omdat tijdelijk het mengsel weinig benzine bevat. Je zou een grotere acceleratiepompsproeier kunnen proberen. Nou zit er in dat circuit nog een flowbegrenzer maar de pest is dat je die niet los krijgt. Bij mij zie je alleen de vlakke bovenkant op hetzelfde niveau als het pasvlak van de carburateur. Ik heb die hik er voor het grootste deel uitgekregen door de ontsteking daar aardig te vervroegen. Onder de pak 'm beet 1500 toeren loopt de onderdruk tijdelijk snel op naar atmosferische druk, wat resulteert in een mager mengsel. Dan heb je dus meer voorontsteking nodig.

Doet het probleem zich ook voor als je de choke een stukje uittrekt? Toen ik nog met een verdeler reed verdween de hik bij het uittrekken van de choke. Vooral bij een koude motor was de hik duidelijk, dan maakte dat extra beetje benzine duidelijk wat uit.

Alex

hightower
Geregistreerd lid

Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.5motor ?

Bericht door hightower » za 22 mei, 2021 19:37

Alex, ik heb mijn onsteking ook al vervroegd en daardoor lijkt het beter te gaan alleen de motor temperatuur is wat hoger dus daar moet ik een tussenweg voor vinden, ook dat met dat choke verhaal lijkt dat hij net wat fijner optrekt,, ik ga volgende week, tussen de andere sleutel klussen door hier nog even mee an de gang. En neem jou suggesties daar ook in mee, gr Rudi,
Nen een plaatje van de opbouw
Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 22 mei, 2021 21:45

Gewoon ff een vraag, (denk wel ff aan de wenkbrauwen) maar als je het filter eraf hebt en je geeft gas, spuit hij dan wel de extra benzine in?

Volgens mij als er een lekje in het membraam zit krijg je nooit goed

Alex, als je met een open filter rijdt is dat toch ook nadelig?

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 23 mei, 2021 1:47

Rudi, voor de goede orde, ik rij met Megajolt programmeerbare ontsteking waarbij je in een matrix van 10 bij 10 velden de voorontsteking naar eigen believen kunt instellen. Bij een verdeler kan je dat niet doen zonder ergens anders tegen nadelen op te lopen. Verdraai je de verdeler zodanig dat je een paar graden meer voorontsteking krijgt werkt dat fijn bij lagere toerentallen, maar hogerop gaat het tegenwerken bij meer belasting.

Turbopilot, er wordt wel gezegd dat geen of een open luchtfilter nadelig is. Ik weet het simpelweg niet. Ik rijd met een K&N filter, zat er al op toen ik de auto kocht en misschien werkt dat in dat kleine bereik tegen. Aan de andere kant, ik adem zonder mondkapje makkelijker in dan met en dat moet dus ook voor een luchtpomp als een automotor gelden; hoe minder weerstand hoe makkelijker de lucht naar binnen gaat. Misschien dat je dan aan een grotere hoofdsproeier moet of een kleinere luchtsproeier om voor die extra lucht te compenseren.

Alex

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 23 mei, 2021 8:30

turbopilot schreef:
za 22 mei, 2021 21:45
... als er een lekje in het membraam zit krijg je nooit goed
Als er een lek in het membraan van de acceleratiepomp zit, lekt er benzine naar buiten, dat merk je meteen.

Ik denk dat geen of een open luchtfilter geen verschil maakt. Het aangezogen luchtvolume blijft hetzelfde (1500 / 4 = 375 cc per inlaatslag) dus de stroomsnelheid door de venturi ook en daarmee ook de aangezogen hoeveelheid benzine. Alleen de drukval over het filter is minder en daarmee is de 'voordruk' boven de carburateur iets hoger.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 23 mei, 2021 8:43

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook, via het asje zeikt het er toch uit.

Maar bestaat er geen kans dat hij het kamertje leegzuigt of zoiets ?
Vandaar mijn opmerking, filter eraf en dan telkens gasgeven, dan moet er iedere keer toch een straaltje uitkomen.

Alex, je zegt dat als je iets met de choke dicht rijdt het beter wordt, vandaar mijn opmerking over het open luchtfilter :-S+

Over geen filter; haal het filter er maar eens uit bij een standaard 96, mooi geluid maar het trekt voor geen meter

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 23 mei, 2021 10:24

Dat leegzuigen geloof ik niet in. De benzine in het kamertje wordt iedere keer dat je gas loslaat weer bijgevuld en het het hele kanaal is zo nauw dat de onderdruk in de venturi daar geen invloed op heeft. Dat je zonder luchtfilterhuis trekkracht kunt verliezen wil ik wel geloven, in ieder geval bij lage toerentallen. Ik ben nog niet toegekomen aan experimenteren met een extra huis met aanzuigbuis om het K&N filter heen, zoveel plannen en zo weinig tijd.

Bij koude motor verdween de hik inderdaad grotendeels als k de choke een stukje uit had. Je hebt dan net wat meer toeren en doorstroming waardoor die tijdelijke mengselverarming achterwege blijft als je weer gas geeft.

Alex

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: weber 32/36 dgv 1.7 motor

Bericht door 72sonett3 » zo 23 mei, 2021 12:00

Woodybouwt schreef:
vr 21 mei, 2021 21:20
... aangepast voor de 1700 volgens de setup van AB1700.
Hier staan nog meer mogelijkheden voor Weber 32/36 DG*V sproeiers.

Afbeelding

Plaats reactie