Slappe koppeling
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Slappe koppeling
Ik heb de slag gemeten van de slave-cilinder. Deze is iets meer dan 2 cm bij mijn beide Saabjes. De koppelingen van beide werken naar mijn idee perfect. Ongeveer een derde moet ik het pedaal op laten komen voordat ze beginnen aan te grijpen. Uiteraard ook de voorgeschreven speling tussen drukstift en kommetje op de vork. Heb je enig idee hoe ver bij jou de slag van de drukstift is ??
-
redmervand
- Donateur (6x)

Vandaag nogmaals een poging gedaan
Hulpcilinder er weer uit, de veer die ik vervangen had voor een nieuwe (blijkbaar niet de juiste maar 1 voor de hoofdcilinder) weer teruggeplaatst. Verder nog eens goed de binnenkant bekeken, die was mooi schoon en glad.
Alles weer teruggeplaatst en maar weer ontluchten, met de eezybleed. Het viel me nu op dat de doorstroom uit de ontuchtingsnippel vrij beperkt was, en ik gebruikte een reserveband met 1 bar (iets minder dan de voorgeschreven max voor de eezybleed).
Maar helaas, zonder ander resultaat...
Nog steeds alleen onderin wat druk en direct aangrijpen en rijden bij minimaal opkomen van de koppeling.
Ik denk dat ik maar eens professionele hulp ga inschakelen...
Als ie dan loopt denk ik; aahh hij loopt zo lekker, ik wil rijden!!
Hulpcilinder er weer uit, de veer die ik vervangen had voor een nieuwe (blijkbaar niet de juiste maar 1 voor de hoofdcilinder) weer teruggeplaatst. Verder nog eens goed de binnenkant bekeken, die was mooi schoon en glad.
Alles weer teruggeplaatst en maar weer ontluchten, met de eezybleed. Het viel me nu op dat de doorstroom uit de ontuchtingsnippel vrij beperkt was, en ik gebruikte een reserveband met 1 bar (iets minder dan de voorgeschreven max voor de eezybleed).
Maar helaas, zonder ander resultaat...
Nog steeds alleen onderin wat druk en direct aangrijpen en rijden bij minimaal opkomen van de koppeling.
Ik denk dat ik maar eens professionele hulp ga inschakelen...
Als ie dan loopt denk ik; aahh hij loopt zo lekker, ik wil rijden!!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Doet het nog gewoon eens een keer op de ouderwetse manier, dus met 2 personen.
-
redmervand
- Donateur (6x)

[]Ja dat wilde ik ook nog een keer doen voor de zekerheid
Reden: Quote verwijderd
-
redmervand
- Donateur (6x)

Inmiddels ook de hoofdcilinder eruit gehaald, maar ik loop tegen een klein probleempje aan
Hoe krijg ik dit rubbertje er af, zonder het witte dopje (spring retainer) te vernielen?

Haynes zegt dat je de veer in moet drukken, maar ik zou niet weten hoe…
Zelfde geldt voor deze;

Moet ik die over de ring heen verwijderen en de nieuwe zo monteren?
Hoe krijg ik dit rubbertje er af, zonder het witte dopje (spring retainer) te vernielen?

Haynes zegt dat je de veer in moet drukken, maar ik zou niet weten hoe…
Zelfde geldt voor deze;

Moet ik die over de ring heen verwijderen en de nieuwe zo monteren?
-
redmervand
- Donateur (6x)

De auto staat inmiddels bij de familie Tammeling om geholpen te worden