Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

1967-1980
Plaats reactie
Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door redmervand » zo 25 jul, 2021 20:05

Is er iemand die bekend is met dit opberg vak? http://skanmobileclassics.com/?product= ... 95-96-1980
Afbeelding
Ik vraag met af hoe het blijft zitten namelijk

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door op » zo 25 jul, 2021 22:10

Die dashboard bakjes, daar moet je je niet te veel bij voorstellen. Je kan er weinig op kwijt en alles stuitert er zo weer vanaf onder het rijden. En ze zitten in weg als je je ruit van binnen schoonmaakt.

Lekker laten liggen!

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door redmervand » wo 28 jul, 2021 16:57

Ik zag gister een fotootje waarin te zien was dat het met dubbelzijdig tape bevestigd moet worden.
Behoorlijk permanent dus, tot het tape loslaat en alles door de auto vliegt

We laten het dus maar even gaan…

Kaartenbak onder het handschoenvakje lijkt me dan een betere oplossing

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door 1001760 » do 29 jul, 2021 11:50

Ik meen me te herinneren dat er voor de 99 of 900 classic ook zoiets was.
Paste in de uitsparing midden bovenop het dasboard.
Volgens mij zat daar zelfs een voorziening in waar je je pijp in kon klemmen.

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door V4liefhebber » vr 30 jul, 2021 10:10

Zit met klemmen op het dashboard vast.
Maar waarschijnlijk worden de klemmen niet meegeleverd.

Die dashboard bakjes, daar moet je je niet te veel bij voorstellen. Je kan er weinig op kwijt en alles stuitert er zo weer vanaf onder het rijden. En ze zitten in weg als je je ruit van binnen schoonmaakt.
Nou, dat valt ook wel weer mee.

Leuke accessoirre. En beter te koop dan niet te koop.

Gebruikersavatar
TurboS
Donateur
Donateur

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door TurboS » wo 04 aug, 2021 21:29

Oordeel zelf.
Ik zou niet meer zonder willen.

In de 900T16S
[img]https://ibb.co/pzhwZHf
https://ibb.co/By0BV0j

In de 96V4
Wel even een antislip-matje erin leggen.
https://ibb.co/WKBKyy6
https://ibb.co/SfxdzXT
https://ibb.co/7Vf4MbJ/img]

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door redmervand » wo 04 aug, 2021 21:35

Die in jouw 96 zit geplakt neem ik aan?
Er is ook wat verschil met de bovenkant van het dashboard, bij mij zitten er groeven in, dat kan weer tegen het plakken werken…

Gebruikersavatar
TurboS
Donateur
Donateur

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door TurboS » wo 04 aug, 2021 22:01

Plakken gaat prima met dubbelzijdig nano-tape. (o.a. Gamma)
Het opstaande hoekje in het dashboardbakje van de 96 is weggewerkt/gevuld met een beetje 'kneedbaar rubber'.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door op » wo 04 aug, 2021 23:28

Afbeelding

Ik vind dit echt heel verschrikkelijk ;-(+
Dan zou ik eerder voor de bak onder het dashboard kastje gaan, dát is wel een nuttig accessoire! Waar heb je die vandaan TurboS?

Gebruikersavatar
TurboS
Donateur
Donateur

Re: Opberg bakje/vakje op het dashboard

Bericht door TurboS » do 05 aug, 2021 9:47

De bak (€60,-) vind je bij Skanmobileclassics in Lemgo, Duitsland.
De bak op hun site (€45,-) wijkt af van de bak, waarmee deze firma op e-bay kleinanzeige.de (zie: Saab 96v4-Teile) adverteert (€60,-). Het verschil zit 'm in de rand: die ontbreekt bij de versie op hun site.
De bak is van kunststof.

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door redmervand » do 05 aug, 2021 11:13

Je doelt op deze twee;
Via ebay-keinanzeigen (€60)
Afbeelding

En via skanmobileclassics (€119,00 €65,00)
Afbeelding

Ze ogen inderdaad hetzelfde, maar het was me al eens opgevallen dat de Ebay prijzen anders zijn dan via de website, ook voor andere artikelen... :-S+

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door turbopilot » do 05 aug, 2021 14:01

Redmer, je kunt ook kijken voor een aangepast rechter deur paneel

Die kun je zo verbouwen dat je daar ook mappen in kunt doen :wink:

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door redmervand » do 05 aug, 2021 14:22

Vraag me af of deze kaartenbak dan met 2 schroeven vast zit aan het dashboard, of verder onder het dashboard ook nog?

In de deur zou ook kunnen, maar ben altijd bang dat je dan wat verliest met het in- en uitstappen…

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door op » do 05 aug, 2021 22:00

Afbeelding
op zo'n mooi dashboard moet je niks plakken, daar moet je zuinig op zijn :donot: :green_innocent:

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Opberg bakje/vakje op/onder het dashboard

Bericht door turbopilot » do 05 aug, 2021 22:26

Je kunt een keer een extra asbakje scoren, dan kun je die verbouwen voor een telefoon houder.
En het 96 embleem kan er ook nog uit voor iets anders

Plaats reactie