Oliekeerring distributiedeksel
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Oliekeerring distributiedeksel
Met oog op revisie van de versnellingsbak van mijn 96 V4 1980 heb ik (uiteraard) ook het motorblok gedemonteerd. Inspectie daarvan leert dat de oliekeerring in het distributiedeksel achter de poelie van de balansas lekt/zweet. Als ik die ring wil vervangen, moet dan het hele distributiedeksel worden gedemonteerd of volstaat demontage van de poelie?
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Re: Oliekeerring distributiedeksel
Oliekeerring zit van binnenuit gemonteerd, zie ik. Deksel moet er dus af…. 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Yep en Dan zit je weer met de Carter pan pakking.
Hoe is het met de speling op de balansas?
En als de motor eruit is kun je ook gemakkelijk de waterpomp doen
Hoe is het met de speling op de balansas?
En als de motor eruit is kun je ook gemakkelijk de waterpomp doen
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Dank voor de reactie! Ik constateer geen speling op de balanas (oliedruk is ook prima). Waterpomp ook in prima staat.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Als je geen purist bent kan je dat stukkie carterpakking ook met vloeibare pakking doen; heb je sowieso in de hoeken nodig.
Alex
Alex
-
Johan96V4
- Geregistreerd lid
Ik heb die lekkage ook gehad, na lange stilstand. Pully was roestig waar hij de keerring raakt. Ontroesten en glad poetsen verhielp de lekkage.
Ook gehad dat het daar lekte via de bout van de pully. Dat kan echt al gelooft niet iedereen het. In Ford V4 - V6 handboek staat dat je deze bout met vloeibaar pakking moet insmeren voor je hem monteert.
Al met al scheelde deze trucs mij een hoop werk en ik rij er al weer 8 jaar lekvrij mee. En het heeft hard gelekt hoor, de v snaar verspreidde de olie door het hele motorruim.
Succes.
Ook gehad dat het daar lekte via de bout van de pully. Dat kan echt al gelooft niet iedereen het. In Ford V4 - V6 handboek staat dat je deze bout met vloeibaar pakking moet insmeren voor je hem monteert.
Al met al scheelde deze trucs mij een hoop werk en ik rij er al weer 8 jaar lekvrij mee. En het heeft hard gelekt hoor, de v snaar verspreidde de olie door het hele motorruim.
Succes.
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Dank voor de tips. Ik ga er mijn voordeel mee doen.