Saab 96 Jubilee
-
hemi1974
- Geregistreerd lid
Saab 96 Jubilee
Hallo,
Sinds kort zijn we in het bezit van een 96 Jubilee. nr 082.
Het is een afgebroken restauratie.
Mijn eerste vraag is of Saab Nederland, ter promotie van de Jubilee versie, een eigen folder/brochure heeft uitgebracht. Dan heb ik een beter idee van het interieur en de andere accessoires.
Verder zitten er de nodige dozen met onderdelen bij waarvan ik mij nu, bij de "inventarisatie", af vraag "waar hoort dit eigenlijk, of zijn er meerdere auto's door elkaar gekomen"? Tzt zal ik me wel melden met wat foto's als ik er niet uitkom.
Ter geruststelling, er zat ook een compleet werkplaatsboek bij.
Sinds kort zijn we in het bezit van een 96 Jubilee. nr 082.
Het is een afgebroken restauratie.
Mijn eerste vraag is of Saab Nederland, ter promotie van de Jubilee versie, een eigen folder/brochure heeft uitgebracht. Dan heb ik een beter idee van het interieur en de andere accessoires.
Verder zitten er de nodige dozen met onderdelen bij waarvan ik mij nu, bij de "inventarisatie", af vraag "waar hoort dit eigenlijk, of zijn er meerdere auto's door elkaar gekomen"? Tzt zal ik me wel melden met wat foto's als ik er niet uitkom.
Ter geruststelling, er zat ook een compleet werkplaatsboek bij.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Saab 96 Jubilee
Mooi, Succes met de opbouw en verdere restauratie....
Ook als je er wel uitkomt, mag je, ter lering, foto's delen, graag zelfs.......
Ook als je er wel uitkomt, mag je, ter lering, foto's delen, graag zelfs.......
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 Jubileum #082
Voorspoiler, sportstuur, bruin interieur, soccerballwielen, zwarte strepen op de zijkant, aquamarijnblauw 137b en een genummerd plaatje op het dashbordkastje, deze;hemi1974 schreef: ↑wo 10 nov, 2021 23:39... een beter idee van het interieur en de andere accessoires.

-
hemi1974
- Geregistreerd lid
dank voor de reactie. We hebben alle bovengenoemde "specificaties", m.u.v. het bruine interieur. De vorige eigenaar heeft het vervangen voor zwart.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 Jubileum
Hier staan foto's van andere jubileum 96s.
Sommige hebben een zwarte spoiler achter ipv een chroom handvat.
-
jota
- Geregistreerd lid
Ik heb er hier ook eentje in afbouwfase, dus als je vragen hebt stel ze gerust. Saabmuseum Takt2aero in Dalfsen
-
klaasj
- Donateur (8x)

Het hoort de zwarte kunststof te zijn.72sonett3 schreef: ↑zo 14 nov, 2021 23:47Hier staan foto's van andere jubileum 96s.
-
jota
- Geregistreerd lid
Voor de jubileumversie hebben ze speciaal de chroom kofferbakhandgreep weer van stal gehaald
-
op
- Donateur (4x)

Ik heb er drie gehad, allemaal met de zwarte spoilerhandgreep.
Ze zijn destijds met zwarte en chromen handgrepen geleverd.
Ze zijn destijds met zwarte en chromen handgrepen geleverd.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Hemi , zou zeggen probeer voor elkaar te krijgen om foto’s te plaatsen, er is altijd wel iemand die een idee heeft 
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik heb #138 gehad van 1984-2019, origineel met chromen handgreep, later een zwarte er op gezet.

(Die rechts er naast is een "Last 300" van Jota.)

(Die rechts er naast is een "Last 300" van Jota.)