Deze Zweedse schone heeft de laatste 20-25 jaar in een loods van een Saab liefhebber in Zeeland doorgebracht, is wel dikwijls gestart en dan werd er even mee gereden op het terrein. Het is wat mij betreft een typische "jaren 80 auto uit de jaren zeventig". Wat ik daarmee bedoel is dat de auto veel roestplekken heeft die in de loop der tijd dan steeds even met een kwastje bijgewerkt zijn. Daarvoor is de auto al eens helemaal overgespoten aangezien de auto rondom de bekende "sinaasappelhuid" heeft.
Plannen met de auto? Motor een beurt geven, benzinesysteem van tank tot motor reinigen, remmenrevisie en nog wat onderstelwerk. Vervolgens niks met de carrosserie doen, ik hou wel van deze "patina"-look. Maar goed, eerst even ziekteperikelen van me afschudden, dat zal nog wel even duren. Maar ondertussen staat ze veilig in een loods in Tilburg, gezellig naast De Zweed (9-3 Aero).
De plaatjes (laatste met mijn onvolprezen broer en handige Harry), erg mooi detail vind ik zelf het schuifdak, zal destijds denk ik een aardig dure optie geweest zijn.