Iemand recente ervaring met Saabstickers in Zweden

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Iemand recente ervaring met Saabstickers in Zweden

Bericht door MvR » wo 19 okt, 2022 23:18

Ik las een aantal positieve berichten over Saabstickers.com en heb een handjevol stickers voor mijn 95 bij de site-eigenaar besteld. Precies volgens zijn aanwijzingen op zijn site. Eerst een bestellijstje gestuurd en vervolgens via Paypal geld overgemaakt.

Het blijft volledig stil aan zijn kant. Iemand recente ervaringen of tips? (Gelukkig gaat het niet om een mega-bedrag).

Menno

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Iemand recente ervaring met Saabstickers in Zweden

Bericht door Turbobakk » do 20 okt, 2022 0:25

Dat is de site van Anders Jensen. Kan soms even duren voor hij reageert. Je moet geduld hebben, maar het komt goed, is mijn ervaring.

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » do 20 okt, 2022 6:06

Ja, ik heb een paar weken geleden nog wat stickers gekocht bij hem. Had hem wel even gemaild ipv meteen besteld. Ging helemaal prima!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 20 okt, 2022 11:08

Dank allen. We wachten het rustig af!!

Menno

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 20 okt, 2022 17:24

...ennnnnnn ze zijn er al! Zonder aankondiging etc. Vandaag in de bus. Super-leuke spullen.

Een 'tack so mycket' mailtje teruggestuurd natuurlijk!

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 20 okt, 2022 20:29

Het is een man van weinig woorden (over zijn orders)

Nu willen we wel de foto's van de geplakte stickers zien natuurlijk :-P+

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 20 okt, 2022 21:06

redmervand schreef:
do 20 okt, 2022 20:29
Het is een man van weinig woorden (over zijn orders)

Nu willen we wel de foto's van de geplakte stickers zien natuurlijk :-P+
Nou, na mijn 'Tack...' mailtje kreeg ik zowaar een reactie van 1 regel. Mooi man!

Even over zijn stickers: ze zien er top uit. Keurig in een envelop-in-een-envelop voor de stevigheid. Ik kan hem wel aanbevelen als je naar stickers zoekt voor je 95/96. Plakken doe ik binnenkort een keer. Alles netjes ontvetten en plakken maar. Zeker de onder-de-motorkap-stickers. Ik heb voor de ramen de 'Made by Trolls...' en nog wat ander materiaal gekocht. Niet om het helemaal vol te plakken, maar nu heb ik wat te kiezen! Voor het geld hoef je het niet te laten.

Onder de motorkap gaat het om de stickers die eigenlijk op een nieuwe Saab horen maar er meestal af zijn. De site staat vol met allerlei moois + een foto van de plek hoe ze geplakt werden in de fabriek. Erg handig.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 21 okt, 2022 9:12

Een foto:
Afbeelding

Er zitten ook nog een paar raamstickers bij, maar daarvan zijn de letters wit en komen niet goed op de foto met het papier er nog op.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 21 okt, 2022 18:07

Wat betekent die "IO" sticker?
Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 21 okt, 2022 18:09

Ik weet het niet.

Hier is een foto uit een artikel uit 2012 met dezelfde sticker zichtbaar op het kleppendeksel.

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 21 okt, 2022 20:05

Ja, maar zou op het linker kleppendeksel moeten zitten.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 21 okt, 2022 20:16

Klopt als je naar de eerste foto kijkt (oranje 96) maar die grote sticker met het profiel van het motorblok (en de aftappluggen) had ik tot voor kort nog niet gezien. Zaten die wel op alle uitvoeringen/modeljaren? En zou zo die OI-sticker niet rechts terecht zijn gekomen?

(Weten we nog niet wat 'ie betekent! Iemand met heel veel detailkennis hier?

Menno

EDIT:

Ik heb de eigenaar van Saabstickers.com een mailtje in het Zweeds gestuurd (via Google Translate - zag er wel gaaf uit!) met de vraag wat de betekenis is van de IO-sticker. Nu afwachten maar!

EDIT2: een Amerikaanse vriend met een stevig Saab-verleden deed me de suggestie dat het iets te maken zou kunnen hebben met een 'marker' als 'gevuld met olie' of zoiets. Hij baseert dat op de onverschillige manier waarop de stickers zijn geplaatst.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 22 okt, 2022 9:15

Anders Jensen mailde me terug en vertelde dat 'IO' 'Inspektionen Ok' betekent volgens hem en dat het stickertje ergens zichtbaar op het blok werd geplakt.

Plaats reactie