Beste MvR, daar zitten nogal wat aannames in jouw bericht!MvR schreef: ↑di 08 nov, 2022 16:48Dus een zelfgemaakte, van niet-professionele materialen een tank gemaakt/geplakt. Ik neem aan dat je niet professioneel in de jachtbouw of F1 werkt? Hoe weet je dan of je tank veilig is? 'Plastic' tanks zijn heel gewoon. Maar die zijn van benzine-bestendige materialen en meestal uit 1 stuk, zonder naden. Ik vind dit wel de grenzen van dhz'en opzoeken. Ik zou daar het zelfvetrouwen niet voor hebben. Maar ik ben vast niet zou handig als jij. Las ik hierboven dat je een extra tank voor een 95 had? Is een (kleinere) metalen tank niet de oplossing?
Epoxy is bestand tegen benzine en er zijn zelfs speciale epoxy-coatings om een tank (metaal) aan de binnenkant te sealen. En van kevlar worden zelfs kogelvrije vesten gemaakt. Hoezo geen professionele materialen?
En inderdaad weet jij ook niets van mijn vaardigheden op dit gebied en het klopt dat ik niet werkzaam ben in de jachtbouw of F1. Dat is ook geen voorwaarde om een veilige tank te kunnen maken van deze hoogwaardige materialen. Ruim 35j ervaring met het het bouwen van wind- en kitesurfboards. En al een keer eerder zo'n tank "geknutseld" voor een luchtvaartuig. Inderdaad niet professioneel maar "gewoon" een DHZelfertje
En misschien ben jij nog veel handiger dan ik, maar misschien niet op dit vlak.