Ik zit met het volgende, afgelopen weekend ben ik met de 96 naar de technische dag in Wesepe geweest (rondleiding bij Jansen Restoration), dat ging allemaal prima, aantal dagen ervoor elektronische ontsteking (Accuspark) gemonteerd, met nieuwe bougies en betere bougiekabels. Auto liep goed, behalve als ik 80 reed en dan wat wilde versnellen, dan haperde het wat, maar met de choke iets open was dat ook weg.
Ik wilde toch al eens de sproeier bezetting wat aanpassen omdat ik het idee heb dat er meer in zit.
Nou rijd ik met een Weber 34 ICH met een 29mm venturi, ipv een 27mm die is voorgeschreven. Afgelopen week heb ik dus wat andere sproeiers geplaatst en de vlotterkamer wat schoon gemaakt van heel fijne prut (ondanks 2 in lijn benzinefilters)
Maar de auto wil niet meer stationair lopen...
Dus de 'oude' sproeiers er weer in, want toen liep ie gewoon, maar ook dat gaf geen uitkomst meer. De choke reageert ook nauwelijk (gaat gewoon volledig dicht en open) en ook de stationairmensgel schroef doet nauwelijks iets aan het lopen van de motor.
Ik moet de auto lopend houden met het pedaal of de stationair schroef een heel eind uitdraaien, zodat ie daar op loopt. Als ik flink toeren maak is er niks aan de hand, geen haperingen en mis- of backfires.
Daarop heb ik alles er weer uitgehaald en met lucht doorgeblazen, ook de stationair sproeier eruit gehaald en doorgeblazen, maar zonder resultaat.
Reactie op het pedaal is gelijk aan daarvoor, gewoon toeren maken zonder haperingen.
Wat ik nog kan/wil doen is de mengselschroef er helemaal uit halen en die schoon blazen, maar ik twijfel of dat nog iets gaat doen....
Heeft er iemand een idee??
Filmpje van het geheel;
https://www.youtube.com/shorts/RSyWTpFPI_w