Nwe rally-video op YT; 10min 96s 'in full swing'.

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Nwe rally-video op YT; 10min 96s 'in full swing'.

Bericht door MvR » do 29 dec, 2022 17:20

Dertien dagen geleden op YT gezet. Dook op in mijn lijst met suggesties.

Zonder er nou een hele nieuwe topic aan te wagen: wie weet er meer over de 'afgedraaide soccerballs' die onder al die rally 96s zitten.

voodoo
Geregistreerd lid

Re: Nwe rally-video op YT; 10min 96s 'in full swing'.

Bericht door voodoo » do 29 dec, 2022 19:03

Is een 96 altijd zo "tail happy"?

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » do 29 dec, 2022 19:36

Verhaal van de afgedraaide soccerballs is volgens mij dat je op die manier bewust de velg de zwakke plek maakt. Je vervangt liever een velg dan een draagarm als je een greppel over het hoofd hebt gezien.

Maar ik heb de video niet gekeken dus weet niet zeker of dat is wat je bedoelt.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 29 dec, 2022 19:38

Je geeft percies het antwoord waar het over gaat zonder de vid. gezien te hebben. Je verklaring lijkt me best wel houdbaar wanneer ik het gooi-en smijtwerk!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 29 dec, 2022 19:41

voodoo schreef:
do 29 dec, 2022 19:03
Is een 96 altijd zo "tail happy"?

Ik heb ze nooit anders gezien. En misschien (ik heb van rallyrijden geen verstand!) is dat precies wat de 96 zo populair maakte: aandrijving op de voorwielen, maar niet onderstuurd en de kont kun je omzetten om makkelijk de bocht door te komen.

Gezien het grote aantal 96s hier op het forum met extra koplampen, neem ik aan dat anderen hier uit ervaring gaan spreken hoe de 96 zich gedraagt.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 29 dec, 2022 20:03

Welnu , een 96 heeft best wel veel onderstuur, als je een beetje blijft spelen met gas blijf je de bocht wel volgen, maar hij wordt wel ruimer. :D
Laat je op het verkeerde moment het gas los, dan ga je of rechtdoor of de achterkant haalt je in.

De kunst is om dit dus precies in balans te doen, maaaaaar ik denk dat er een aantal ook met sper rijden. Dan wordt het wel gemakkelijker, daar heen sturen waar je heen wilt. En met de juiste banden gewoon het gas erop.

Je moet ff een keer mijn broer FHR het voor laten doen. ( neem dan wel een schone onderbroek mee)

Of een keer oefenen op een groot plein waar je niks kunt raken als het glad is

Als je het filmpje nog een keer bekijkt, moet je goed op die rode letten, die heeft het nog niet helemaal onder de knie.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 29 dec, 2022 20:45

Ik heb een keer het genoegen gehad om naast Frank van Oeteren te zitten, die mijn (door hem) opgevoerde 96 bestuurde voor een testritje. Inderdaad wel af en toe billen knijpen :D .Frank roemde de 96 om de wegligging (met Bilsteins) en het optimaal kunnen zetten van de auto bij het bochtenwerk.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 31 dec, 2022 16:42

ff het handremmetje erbij...

Mooi man!

Plaats reactie