Eigenlijk een spin-off van dit onderwerp viewtopic.php?f=39&t=182413&p=1963962#p1963962 over VDO-klokken met SAAB-logo.
Ik ben op zoek naar een dashboardklokje voor mijn auto (95). De meest gangbare is er eentje met witte wijzers. Maar de wijzers van de klokken van mijn dashboard zijn oranje. Een 'oranje klokje' is niet eenvoudig te vinden. Is er iemand die de klok wel eens uit elkaar heeft gehaald? Om bijvoorbeeld de wijzers van wit naar oranje te veranderen? Of...
Dashboard-klok 96 uit elkaar halen. Ervaring?
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: Dashboard-klok 96 uit elkaar halen. Ervaring?
Het klokje van mijn 96 heb ik laten herstellen bij Metertjesenzo in Tilburg. Op de website staan ook foto's van projecten waar van alles mis mee was en hoe Perry e.e.a. heeft aangepakt. Denk dat hij je wel verder kan helpen. Als je zelf de chrome ring er af zou halen lijkt het me een hele opgave deze er weer terug op te krijgen zonder beschadiging.
De mijne heeft overigens ook witte wijzers wat in een MY75 eigenlijk oranje moet zijn zoals in de rest van het dashboard. Ik heb me er echter nooit aan gestoord. Naast de kleur van de wijzers is het logo vaak ook 'te oud' op de wijzerplaat.
Succes.
Gr. Jan
De mijne heeft overigens ook witte wijzers wat in een MY75 eigenlijk oranje moet zijn zoals in de rest van het dashboard. Ik heb me er echter nooit aan gestoord. Naast de kleur van de wijzers is het logo vaak ook 'te oud' op de wijzerplaat.
Succes.
Gr. Jan
-
MvR
- Geregistreerd lid
Dank! Even op de site gekeken. Ziet er veelbelovend uit!!!
-
tondrenthe
- Geregistreerd lid
Met een beetje lef en voorzichtigheid kan je het chromen randje zover verbuigen dat het glas verwijderd kan worden. Met een klein kwastje en oranje (modelbouw-) verf is het zó gepiept…
Wellicht dat er in Dalfsen nog een dergelijk klokje te scoren is..
Wellicht dat er in Dalfsen nog een dergelijk klokje te scoren is..
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja precies! Dat heb ik al eens gedaan met een toerenteller voor mijn eerste 96. Misschien moet ik maar eens experimenteren.