Eerder dacht ik na over aanpassing naar het type dat vanaf '74 op de markt kwam: rolgordels, 'guillotine-sluitingen' tussen de voorstoelen. Dat wordt wel een hele klus; dit type riem heeft de rolautomaat achter het paneel onder de achter-zijruiten en de rolautomaat zit op een plek waarbij dat voor mijn auto veel werk betekent: extra stevigheid aanbrengen.
Op naar plan B (en ik hoor graag jullie idee qua haalbaarheid):
* Nieuwe rolgordels, zoals bijvoorbeeld voor Volvo verkocht worden door Dries Bakkenes. Grijs? Ja, omdat mijn huidige gordels ook grijs zijn.

* Monteren op de onderste plek waar nu ook de gordel zit: maar met een extra beugel waar het andere uiteinde op uit komt.
Instap naar achteren zal wat moeilijker worden, maar er zit toch nooit iemand anders dan ik in de auto. Dus dat maakt me niet uit. Iets zegt me dat de gordels in een Sonnet III ook ongeveer op deze manier aan de auto vastzitten. Zou graag een foto zien.
Plan B 2.0 is: deze nieuwe gordels aanpassen: het insteekdeel verwijderen en tussen de voorstoelen originele guillotine-sluitingen plaatsen. Ik weet alleen niet of dat haalbaar is.
Iemand een beter/makkelijker plan?