Afdekzeil imperiaal. Origineel Saab? Of...?

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Afdekzeil imperiaal. Origineel Saab? Of...?

Bericht door MvR » do 02 feb, 2023 20:53

Op een andere plaats op dit forum postte ik vandaag een foto van mijn nieuwste aanwinst: een imperiaal voor mijn 95.

Er zit ook een op maat gemaakt afdekzeil bij. Iets groter dan de LxB van de imperiaal; je zou het dus over je lading kunnen gooien en met de spanogen die langs de rand zitten, naar beneden kunnen trekken en vastzetten.

Is dit ooit een Saab-accessoire geweest of heeft een vorige eigenaar dit zelf laten maken? Er is iets voor te zeggen dat een origineel Saab-accessoire ergens het Saab-logo zou moeten hebben. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Maar, wie weet meer?

Afbeelding

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Afdekzeil imperiaal. Origineel Saab? Of...?

Bericht door op » do 02 feb, 2023 22:03

Als er geen saablogo is is het geen saab accessoire.

Je kent toch de regel : een banaan is pas een chiqita als er chiqita op staat?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 02 feb, 2023 22:05

ik zou die imperiaal niet in je plaatsen met katrollen trouwens, gewoon met z'n tweeën, dat is veiliger voor de lak.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 03 feb, 2023 16:28

Het zeil aandachtig bestudeerd. Ik kan er geen 'Saab'-logo op ontdekken. Het is een dikke kwaliteit canvas met aan 1 kant een geplastificeerde, water-bestendige laag. Aan de binnenkant staat wel talloze keren 'COL 12 6' geprint. Bijna zeker de naam van het product. Alles is keurig gezoomd, met koperen ogen in de zoom om het doek op zijn plaats te houden. Het geheel is aan alle kanten ± 20cm groter dan de maat van het rek. In de praktijk 'hangt' het dus een stukje over de lading heen, omlaag en van daar af kun je het vastzetten aan het rek.

Geen Saab, maar wel behorend bij dit rek! Ga ik zuinig op zijn!

Binnenkant:
Afbeelding

Buitenkant:
Afbeelding

Plaats reactie