Oranje Saab begrafenisauto. Word je stil van

1967-1980
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Oranje Saab begrafenisauto. Word je stil van

Bericht door Jungleman » di 07 feb, 2023 14:57

[off-topic]

voor zover ik weet (maar dat zegt ook niks...) zijn er 3 Classic900's Estate (als we het even zo mogen noemen):
1. deze
2. een rode
3. een lichtblauwe in het Saab-museum

wat ik van de rode weet, is dat de ruit van de achterklep anders is dan bij deze. meer à la 99, en bruin getint.

Google levert trouwens foto's van diverse uitvoeringen (noem het 'studiemodellen):

https://www.google.com/search?q=saab+90 ... AnoECAEQKg

[/off-topic]

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 07 feb, 2023 16:24

phanot schreef:
ma 06 feb, 2023 6:00
Het exemplaar met de 6 wielen op de foto heb ik nooit gezien, de achterkant lijkt een beetje volvo?
een beetje boel Volvo... de kont van een Volvo V70 is gelast tegen de voorkant van een 900 T16 coupe. En er is een extra achteras gemonteerd

Deze auto is ooit in deze kleurstelling gebouwd in opdracht van Christian von Koenigsegg (de Zweedse supercar bouwer). Later terecht gekomen bij een loodgieter die m Ford Focus oranje heeft laten spuiten. Ik heb m gekocht en teruggbracht naar de originele kleur

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 07 feb, 2023 17:07

Eigenlijk zou je er 9-3 estate achterlichten op moeten fabrieken, dan klopt het iig met de familiegenen van SAAB.

Mij mogen ze ook wel wegbrengen in mijn Saabje en gelijk de fik erin, scheel weer een (veel te dure) kist. Zal wel weer niet goed zijn voor het milieu zo'n zwarte walm :besserwisser:

Plaats reactie