Beste saabisten
Waar vind ik ook alweer het artikel van het repareren van de stoelmat (zitting) V4?
stoelmat reparatie
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: stoelmat reparatie
Volgens mij bedoel je deze:

Voor €35,- te koop:
https://www.saabparts.shop/Reparatieset ... egory_id=0

Voor €35,- te koop:
https://www.saabparts.shop/Reparatieset ... egory_id=0
-
turbopilot
- Donateur (7x)

turbopilot schreef: ↑ma 23 dec, 2019 19:17Stoel gemaakt, matje er opnieuw onder gezet, er was een veer en wat draadjes losgeschoten.
Onder het matje ook maar even een tapijttegel op maat er bij onder gedaan,
Zit beter en de bekleding blijft langer heel.
De veren (bij stalen matje ) 5 per kant zijn wat lastig te monteren.
Dus hoe gaan we dat doen.
Ik had al eens een grote platte schroevendraaier voorzien van een sleufje. Daarmee Kun je het draad of de veer goed mee aandrukken zonder eraf te schieten.
Alleen de veer achter het matje haken is wat lastig. Dus ik dacht ik maak even van een draadstangetje een hevel. (Stangetje haaks omgebogen).
Kom ik bij het zoeken in de ijzerbak een stangetje tegen waarmee je de accu vastzet.![]()
Werkt perfect.
Je steekt stangetje met het haakje door het matje
Je haakt hem achter het oogje van de veer en hevelt het matje achter het oogje van de veer
Met de platte schroevendraaier met sleuf druk je het matje naar beneden tot achter het oogje van de veer.
Kind kan de was doen
Tevens maar even een mal gemaakt om de stalen matjes na te maken, die dingen zijn nogal aan de prijs en slecht verkrijgbaar.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik denk dat je dit hier bedoelt: viewtopic.php?f=47&t=106078&p=1173034#p1173034Westef schreef: ↑vr 10 jan, 2020 14:11Waar vind ik ook alweer het artikel van het repareren van de stoelmat (zitting) V4?
-
Westef
- Geregistreerd lid
Dank, voor jullie reactie! Komt helemaal goed met het matje..
-
thomkins
- Geregistreerd lid
saab verkocht lang geleden reparatie sets voor het zitgedeelte bestaande uit een liggend deel met nieuwe veren, ik heb er nog een en ben bereid die te verkopen uitsluitend aan een echte 96 liefhebber, cthomkins leiden 071 5761287
-
JackWalker
- Geregistreerd lid
Je kunt ook altijd eens aan je lokale dealer vragen of hij wat weet, zeker als ze interesse hebben in saabs.Mijn saab is de afgelopen zomer kapot gegaan en heb toen via mijn dealer precies het onderdeel gevonden wat ik zocht. Anders zou je op https://www.groothandel.be/ kunnen kijken. Ze hebben daar allerlei technische onderdelen waarmee je wellicht iets kunt. Ten slotte kun je altijd even een rondje op marktplaats of iets dergelijks doen, ze hebben daar regelmatig tweedehands auto onderdelen voor een saab te koop.
-
Geert P
- Geregistreerd lid
Laatst ook gedaan. Geen moeilijke klus. De tip met het opspannen van de stugge veren met een gebogen ringsleutel was cruciaal, daardoor erg gemakkelijk: de veren zijn erg stug! Heb ringsleutel 12 gebuikt, maar wel belangrijk is dat je een gebogen sleutel gebruikt en geen vlakke..